Barcelona frågor

Skriv svar
ajohansson

Barcelona frågor

Inlägg av ajohansson » 2016-02-02 16:57

Hej!

Jag ska ner till Barcelona under våren och tänkte höra med folk som har varit där eller bott där tidigare. Egentligen är jag ute efter alla möjliga tips men så klart är det dem vanligaste som lockar mest:

Område:
Vi är fullt medvetna om att Barcelona är en stor stad och att man då får vara lite vaksam utav sig. Vi har mindre barn med oss också så vi ville mest höra om det är några specifika delar i staden som anses vara farligare än andra?

Hotell:
Vi är inte kräsna när det kommer till hotell, tvärtom vi upplever gärna speciella hotell och ställen att bo på. Så vad ni än har att rekommendera - shoot! Som sagt så är vi en barnfamilj och därför kan vi inte söka oss till de allra minsta rummen.

Fotboll:
Vi tänkte se FC Barcelona spela en match då sonen verkligen gillar dem. Kan man gå stadium tours osv också eller finns det bara aktiviteter under matchdagen? Köper man biljetter i förväg eller går det bra på plats? Enligt hemsidan är det bra att vara på plats i tid pga trafiken, någon input om detta?

Mat:
Att äta den spanska maten är någonting vi ser väldigt mycket fram emot då vi själva förtär den hemma, självklart på ett då väldigt svenskt vis. Har ni tips på några bra restauranger och kanske någon vinsort man måste testa så dela gärna med er!

Skateboarding:
Jag vill verkligen uppleva kulturen man hört så mycket om i Barcelona och det är därför viktigt för mig att få se den berömda hiphop subkulturen som finns i staden. Skateparker och andra ställen som kan få mig att se detta skulle uppskattas, kanske även museum av något slag?

***otillåten reklam***:
Enligt en sida jag följer så är det Barcelona ***otillåten reklam*** som gäller om man vill spela. Vad har ni andra för erfarenheter om detta? Jag skulle gärna se mig om till flera anläggningar och tar gärna emot tips!

Alla råd och förslag tas emot med stor uppskattning!

Mvh

Anton med familj

Skriv svar