Alanya Pascha Bay

Post Reply
Tesa69

Alanya Pascha Bay

Post by Tesa69 » 2006-12-27 20:07

Har äntligen bokat sommarens semesterresa . Den 25 Juli bär det av till Alanya och Blue Village Pascha Bay. Har varit i Alanya förut och bodde då på Flower garden och tyckte det var bra men tyckte Pascha bay verkade bättre trots avståndet. Är det någon som vet mer om detta hotell och vad man bör tänka på? Vi har bokat två enrumslägenheter med en dörr emellan och havsutsikt. Vi har bokat till stor balkong och undrar om någon vet om det menas med att vi får två små balkonger eller om det är två stora balkonger som ingår? Hur är maten? Vi har bokat halvpension.
Detta kan låta trist men vi kommer att vara mycket på hotellet då min mamma har svårt att röra sig och använder rullstol. Jag vill ha många tips!!
Tack på förhand!

Micke75
Flitig
Flitig

Fint Hotell

Post by Micke75 » 2007-01-06 17:19

Jag har bott nästan "granne" med Blue village Pascha Bay, och det är ett mycket fint hotell, och de jag pratade med som bodde där, verkade bara vara nöjda med allt, dock vara de lite avundsjuka på att det var all inclusive på mitt Hotell :D

Flower Garden har jag varit på några gånger och det är inte alls i samma klass!!! Ni kommer bli mycket positivt överraskade!

Att ta sig från Flower Garden till hamnen eller strandpromenaden är ju inte direkt det lättaste med rullstol heller, så då är det minst lika bra att ta en taxi direkt från Hotellet, även om det är 7km bort.

Ha en mycket trevlig semester! Mvh Micke

tess79

Post by tess79 » 2007-01-14 00:17

Har semestrat på Blue Village Pascha Bay två gånger & det är ett jättebra hotell. Ska ner igen nu i sommar. Nära till "storstan" men ändå lugnt.

Rummen håller en hög standard, vet ej hur många personer ni är men de var lagom stora för två pers. Eftersom ni har varit i Turkiet så är nästan luftkonditionering ett måste om man åker sommartid :)

Personalen är trevlig, det finns vakter på hotellet & vill du ha taxi så finns de utanför hotellet. Finns en liten minilivs där som har det mesta.

Åt bara lunch där på restaurangen men den var bra, speciellt deras grekiska sallad. Åt för det mesta på en restaurang mittemot hotellet, man går under en tunnel så kommer man till en liten affär & några restauranger. Kanske svårt för din mamma att ta sig dit för det är en liten back ner & en liten backe upp men personalen är jättetrevliga & roliga, ägaren har bott i Norge så han förstår svenska.

Finns också ett litet shoppingområde på hotellet med jeansaffär, frisör, leksaksaffär & smycken. Kanske inte ska handla allt där med tanka på att det är lite dyrare.

På eftermiddagarna är det "happy hour" i baren men något gott t.ex. äppelpaj, kanelbullar. Kan rekommendera deras kanelbullar, de var det största jag sett & goda.

Stranden är kanske inte den allra bästa för det är stenblock i vattnet & kan bli lite farligt om det blir höga vågor.

Strandhandukar & solstolarna är gratis

Balkongfrågan har jag ingen aning om eftersom jag alltid har haft markterrass.

Tesa69

Pascha bay

Post by Tesa69 » 2007-02-01 09:10

Tack för svaren!
Jag ser verkligen fram emot vår resa i sommar. När åker ni?
Är det något annat som vi bör tänka på?
Hur är det på balkongen/terrassen med att hänha upp blöta handdukar/baddräkt m.m. ? Ska jag ta med snöre och klädnypor själv?
Är det happy hour på öl och sprit också? Vad kostar en öl då?
Berätta gärna mer!!! Det är så roligt och jag vill veta allt!!
Tack på förhand! :D

vandgu
Flitig
Flitig

Re: Pascha bay

Post by vandgu » 2007-02-01 19:39

Tesa69 wrote:Tack för svaren!
Jag ser verkligen fram emot vår resa i sommar. När åker ni?
Är det något annat som vi bör tänka på?
Hur är det på balkongen/terrassen med att hänha upp blöta handdukar/baddräkt m.m. ? Ska jag ta med snöre och klädnypor själv?
Är det happy hour på öl och sprit också? Vad kostar en öl då?
Berätta gärna mer!!! Det är så roligt och jag vill veta allt!!
Tack på förhand! :D
Hej
Bodde på Pacha bay 2005 i april,kanonfint hotell liten bit från stan men det går dolmusbuss alt taxi.Hotellet har bra restaurang,rekomenderar er att boka halvpension på hotellet då frukostbuffen är i världsklass och kvällsmiddagrana är minst lika bra.När man bor här kan man ju ändå inte åka in till stan för att äta varje kväll.De har happy hour på öl m.m varje kväll.Men boka halvpension,ni kommer inte ångra er jag lovar.
Vad det gäller balkongerna/terasserna så är de lagom stora för 2 vuxna o 2 barn,torkställning finns. Numera bor vi på hotell Villa Moon Flower inne i stan vilket är ett kanon hotell det med men det ligger som sagt mer centralt inne i Alanya.Åker ner med familjen igen i oktober för 4 gången till Alanya.

Tesa69

alanya pascha bay

Post by Tesa69 » 2007-02-01 22:30

Tack för svaret!
Vilken tur att vi har bokat halvpension då!!
Vi var i Alanya för två år sedan och då bodde vi på Fritidsresors hotell Flower garden och det var också jätte bra. Vi tyckte att Pascha bay såg så mysigt och väldigt barnvänligt ut och tänkte därför prova detta iår!
Ha det gott!

emmina
Flitig
Flitig

Post by emmina » 2007-06-01 22:53

Pacha Bay er et supert hotel! Aktiviteter for barn i alle aldre hele dagen, også for de vuksna ;)
Fint show på kveldene, veldig rent og pent - og trivelig betjening. Syns ikke det var så dyrt å handle i butikkene der, fikk iallefall veldig god pris på silver.
Og ja, ta aboslut en tur til restauranten på andre siden av gatan - AKSOY, god mat og verdens triveligste betjening!!

Kuchhogya

Post by Kuchhogya » 2016-02-16 14:33

Finns också ett litet shoppingområde på hotellet med jeansaffär, frisör, leksaksaffär & smycken. Kanske inte ska handla allt där med tanka på att det är lite dyrare. ????

== Solitaire ==
Last edited by Kuchhogya on 2016-08-05 08:32, edited 1 time in total.

Kuchhogya

Post by Kuchhogya » 2016-08-05 08:31

Kuchhogya wrote:Finns också ett litet shoppingområde på hotellet med jeansaffär, frisör, leksaksaffär & smycken. Kanske inte ska handla allt där med tanka på att det är lite dyrare. ????

=== http://www.solitaire-champ.com/ ===

Post Reply