Kemer, Side, Alanya Hotell..Veliga familjen behöver hjälp!!!

Skriv svar
Innerjoin

Kemer, Side, Alanya Hotell..Veliga familjen behöver hjälp!!!

Inlägg av Innerjoin » 2007-10-15 22:06

Bakgrund: Fru, man+4 barn.16,14,10 och 7 vill åka till Turkiet i slutet på maj nästa år. All Inclusive. Eller vill vi till Cypern? Nä, där finns ingen bra shopping.....
Man, fru och de två minsta har varit på Pegasos World utanför Side 2005 - underbart! De två stora har inte varit i Turkiet. Ska vi till Side igen? Solresor verkar bra på två vis: Åker från Malmö (gratis parkering) samt 2000:-rabatt med en kod jag har :) Har hittat Hane Family Resort. Verkar helt ok.
Lite sugen på Kemer för att komma till något annat. Hotel Ambassador Plaza, lite tråkigt poolområde - men så finns ju Moonlight Beach/park - är det vattenrutchkanor där? Har sökt överallt, men hittar varken bilder eller info om det :? Hur är det i Kemer????
Så tredje alternativet: Alanya och Orient Palace, billigast: drygt 24 000:- för oss alla i familjerum! Men...så är det en bit till stranden, åka buss dit - men det kanske inte gör något...!?
Så kollade jag lite på Nazar och Detur, ung. samma priser.....

tone
Bofast
Bofast

Inlägg av tone » 2007-10-16 22:14

Hej hopp!!!
Ni har kollat upp en massa ställen ser ja!! Jag blev lite intr av de hotellet du skrev om som låg i alanya. Lät ju super billigt!! Vilket bolag åker man med om man skall dit? Orient palace?

Du skrev att ni hade kollat på nazar bl a.
Jag har varit på pegasus royal i två omgångar....är supernöjd!! Mina barn va 11 o 7 år i sommras när vi va där!! (var där sommaren-06 med).De e ju helt suverent för den åldersgruppen o för oss vuxna med!!!! Sen fanns de ju disco o sånnt med..för dom äldre? De e iallafall ett hotell ja starkt kan rekomendera. De minsta barnen bet inte mycket för sina resor..Men slår man ut de, med tanke på att de e all inclusive tror ja att de e prisvärt.

Vi tänker åka i slutet av maj vi med. Funderar på att ta pegasus resort denna gång. Vi har varit nöjda med royal men bott där två gånger a 14 dagar, så de kanske vore lite kul med lite nytt...hihi

Lycka till med vad ni än väljer.!!!!
Kanske syns på pegasus i slutet av maj..hehe!!

Innerjoin

Orient Palace

Inlägg av Innerjoin » 2007-10-17 19:16

är Solresors hotel, här är lite betyg från holidaycheck (kanonsida!)
http://www.holidaycheck.com/hotel-Hotel ... 71807.html
Vi var på Pegasos World utanför Side med Nazar 2005, men då var bara de två minsta barnen med - nu blir det för dyrt (tippar på 30 000-32 000) Iom man får ha 2 st dubbelrum.. Detta är med AI, vi skulle inte åka utan med 4 barn!!!

Mavis
Flitig
Flitig

Inlägg av Mavis » 2007-10-17 22:02

Innerjoin !
Måste bara hålla med...! www.holidaycheck.com
Vilken bra sida; mkt info, massa bilder från hela Alanya - gissa om den får mig att längta !
Tack för tipset !
/ MVH Mavis.

Skriv svar