Vill börja med att gratulera alla som är färdiga och fått UT och äntligen har sina älsklingar här
Sitter själv i en situation med försök till UT för min kille från Turkiet, han ska egentligen på intervju nu 1/6. Han har varit gift förut med en kvinna från Tyskland skild där sedan 2006 men fortfarande registrerad som gift i Turkiet pga att hon egentligen behöver åka ner för att de gemensamt måste ansöka om skilsmässa även där. Nu är det ju självklart så att hon inte vill göra det och detta betyder vad jag förstått att han måste sköta allt själv och att det kostar en MASSA pengar.
Han har varit i kontakt med en advokat för att se till att processen ska börja eftersom det behövs ett bevis för det enligt migrationsverket här i Sverige som jag fick jag veta när jag var i kontakt med dem.
Enligt advokaten skulle det hela kosta ca 3000lira ( typ 15 000:- ) och han skulle garanterat vara skild om 6mån men jag ställer mig nu frågan, KAN DET VERKLIGEN KOSTA SÅ PASS MYCKET eller blir han grundlurad av advokaten eller kanske jag som blir grundlurad av honom vilket jag inte vill tro efter de 2 åren vi varit tillsammans och han är verkligen den som är rädd för att jag inte ska orka vänta eftersom han som han behöver sommaren på sig att tjäna ihop pengar till det
(så han har INTE bett mig om hjälp och det skulle han inte göra heller eftersom han tycker jag har slängt ut så mycket pengar på alla resor och dyl de här åren eftersom det är jag som pendlat ner till honom och som han säger att nu måste han ta sitt ansvar i det hela).
Min önskan är nu att det är någon annan som har erfarenhet av detta eller kunskap om hur det funkar angående skilsmässor där nere för just nu känns det som all luft gått ur mig
Ha det gott