belek vs side?

Skriv svar
anna68s

belek vs side?

Inlägg av anna68s » 2009-03-17 22:36

hej

jag skulle vilja veta för och nackdelar om dessa ställen.
och ni som varit på båda, vilket är bäst?
vi är 2 barnfamiljer som åker så vi är inte så intresserade av
uteliv.

dreams
Flitig
Flitig

SIDE

Inlägg av dreams » 2009-03-18 11:29

Hej

Jag har bara varit i Side.MEN
Där finns det 2 stränder den västra och den östra
VÄSTRA = långgrund fin sandstrand. barnvänlig, nära de flesta hotell. och många har "privat" strand till sitt hotell
ÖSTRA = blir djupare snabbare än västra men är lungnar vad det gäller människor och strandförsäljare.

Side är en trevlig liten "stad" men trots dess mindre storlek än Alanya så har den ett stort utbud av både restauranger och affärer. Många barn- familjer åker hit, många äldre, många par, många unga - ja alla åker de till Side så det finns nått för alla men jag tycker att det är lungt och harmoniskt känns inte som en riktig partyhåla trots att det finns några discon och barer här oxå.

/ Dreams

svepet
Superflitig
Superflitig

Belek vs Side

Inlägg av svepet » 2009-03-18 12:18

Det går inte att jämföra eftersom Belek är ett "lyxigt resmål för golfare".

Side är precis som föregående skrivit. Allt om Side hittar du på:
www.bergqvist-side.se, en mycket bra hemsida.

feliice
Bofast
Bofast
Kontakt:

Inlägg av feliice » 2009-03-18 19:02

Var i Belek nu på nyårsafton men vi bodde på nån av alla tusen lyxhotell där och jag såg faktisikt inget annat än hotellet ...det fanns mer än nog där !! =)

side är mysigt, inte så stort som tex Alanya ...Jag gillar side väldigt mycket, stränderna är helt ok ! Restauranger och shopping finns det i mängder ...

tone
Bofast
Bofast

Inlägg av tone » 2009-03-18 19:59

Side e ju beskrivet bra här innan! Jätte härligt o mysigt ställe! Otrolig härlig atmosfär där.

Har inte bott i Belek men varit där....som sagt va massor med gigantiska hotell, fina golfbanor.
Var på ett shoppingsentra där(andra sidan stora vägen)...vågade knappt ta med barnen in dit...gick nästan på tå för att de va så lyxigt, blänkigt skinande rent..........

Hotellen i belek kanske e bra men ni får se mer av turkiet i side, trots att de e en riktig turistort. Finns ju lite kultur där o finns annat än hotell.

Rosa

side

Inlägg av Rosa » 2009-03-18 23:52

vi var fyra tjejer i 18 års åldern som åkte till side förra sommaren. side var litet och det fanns inte direkt saker att hitta på i två veckor. det mesta stängde klockan tolv och då var det mest att gå tillbaka till de avslagna hotellet. side är nog mer ett barnfamilj ställe. mvh rosa

dreams
Flitig
Flitig

Inlägg av dreams » 2009-03-19 00:15

Enligt min erfarenhet så stängde discona och barerna typ vid kl 03.. Oxyd, Apollo och Sammy's ect. Under högsäsongen Juni-Sep så har de flesta öppet långt in på natten t.o.m vissa klädaffärer har öppet till 01-02!!

Finns en fin gamal amfiteater i Side centrum just innanför portern. Brukar vara musik-konserter ibland på sommaren-- har dock aldrig gått nån gång. Finns nog ett museum där oxå.

Manavgat kan man åka dolmus till och det är mer som en stad med "vanliga" affärer oså har de stora markander på måndagar, torsdagar säkert fler dagar med.. kommer ej ihåg.

Man kan åka på utflykter på Manavgatfloden till vattenfallet, tror det finns nått vattenlekland i närheten av Side oxå.. kanske Tone vet mer om?? :)

/ Dreams

Skriv svar