Förlängn. av UT

Skriv svar
Lovelyloo
Superflitig
Superflitig

Förlängn. av UT

Inlägg av Lovelyloo » 2010-11-10 16:10

Hej!

Vi ska till migrationsverket för intervju ang. förlängning av UT till veckan.
Är det någon som varit på något sånt?
Hur funkar det?
Får man svar direkt?
Killen ska nämligen till Turkiet så fort det är klart, behöver veta om det är någon form av väntetid även efter intervjun.

Tack på förhand!

Lottiz
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Lottiz » 2010-11-17 10:56

Är det PUT han ska på intervju för??

Vi var på en sån intervju för ett tag sedan och det gick väldigt fort och var mycket enkelt. Först frågade handläggaren min man 3 frågor och sedan fick han gå iväg och hon frågade mig samma tre frågor. Sedan var det bara för oss att sitta ut i väntrummet och vänta tills hon kom ut med beslutet.

Var väldigt smidigt!
Lycka till

Lovelyloo
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Lovelyloo » 2010-11-18 21:21

Lottiz skrev:Är det PUT han ska på intervju för??

Vi var på en sån intervju för ett tag sedan och det gick väldigt fort och var mycket enkelt. Först frågade handläggaren min man 3 frågor och sedan fick han gå iväg och hon frågade mig samma tre frågor. Sedan var det bara för oss att sitta ut i väntrummet och vänta tills hon kom ut med beslutet.

Var väldigt smidigt!
Lycka till

Nej inte PUT, bara förlängning av UT.
Är iaf gjort nu och det gick snabbt o smidigt det där med.
Var ju klart bara minuter efter "intervjun" som bestod av, som du skrev, 3 frågor typ.. :)

mlm

Inlägg av mlm » 2010-11-22 13:43

Hej,

jag hoppas på att få besök av min pojkvän (sen dryga 2 år) inom snar framtid och vi har väl också tänkt på att ev kunna vända oss till migrationsverket för att se om han kan få stanna lite längre när han väl kommit hit för att vi ska få möjlighet till att se vart vårat förhållande skall leda, så tänkte få höra med er vad det är för typ av frågor de ställer...man har ju hört att det kan vara hur konstiga frågor som helst och behövs det vara någon speciell anledning för att få det förlängt som typ att man väntar barn tillsammans eller finns det en möjlighet ändå att få ett positivt beslut?

Ha det gott.

Lottiz
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Lottiz » 2010-11-28 14:06

Vet inte om det är ett turistvisum ni har för avsikt att förlänga?

Är det så, så har vi gått igenom den processen en gång för några år sedan. Anledningen till att vi behövde förlänga hans 3 månaders turistvisum var att jag var gravid och vi ville kunna åka tillbaka till Turkiet tillsammans något som inte hade varit möjligt om han bara fått stanna 3 månader.

Vi fyllde i blanketten för UT och tog med den till migrationsverket där vi fick förklara varför han behövde stanna längre då detta normalt sett ska ansökas om i turkiet och inte härifårn sverige närman redan har turistvisum beviljat. Nu var det inga problem för oss att få UT för besök då jag som sagt var gravid...

Skriv svar