Detur från Sundsvall, Nä, fy f*n!

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2011-06-07 09:17

Nivven skrev:Maria 1979:

Du, det är flygbolagen som bestämmer sina avgångstider,I alla fall enligt Deturs personal.

Sen när det gäller avgångstider har jag en biljett här framför mig där det står avgångstid 00.00 och inget annat.
Hur tycker du det ska vara för att det ska vara mer glasklart???
Jag har rest nu 2 ggr per år i snart 30 år, och har aldrig varit med om maken.
Måste bara få tillägga som många andra redan sagt, att det är ALDRIG ett flygbolag som bestämmer tider för avgångar/landningar!
Utan de är flygplatsen, för ibland kan man inte landa som man vill o åka för de flygledartornet som har koll på allt de där efter planering de fått. Sedan händer saker i luft o på land som gör att man ej kan landa o take off hur som helst,DÅ skulle de bli krockar o massa olyckor i och utanför luftrummen världen över!
Sedan är de flygbolagen som beräknar ungefär hur lång tid de har på plattan, dvs. då de ska tankas, lassas på väskor, passagerare osv. de är sant,
För att de är flygbolaget som betalar för landningsbanan/vikt på flygplan, för "parkeringsplatsen"på plattan, startavgifter ,passageraravgifter osv...
Så de kanske de de menar ? Men de inte lätt att tolka all den byråkrati som finns kring allt i detta land :/
MEN sedan i slutänden så är de flygplatsen som har hand om de slutgiltiga ansvaret för detta.För olycksfallsrisken skulle vara alldeles för hög annars!
Du hade ju rest en del, så kanske har du då vart med om att flighten du åkt med inte fått landningstillstånd?
Det är ju då från ledartornet :)

Skriv svar