shopping i side? marknader?

Skriv svar
anna68s

shopping i side? marknader?

Inlägg av anna68s » 2011-09-20 12:28

hej

undrar om det finns några större affärer i eller utanför side?
sen undrar jag om marknader, är det bara i mangavat, eller finns det fler i närheten? vilka dagar är det marknad där? skulle vilja hitta nåt annat än bara dom små affärerna i och kring side centrum.
gärna andra tips på vad man kan göra där.
var där för 2 år sedan men då var det så varmt att bada var det ända man orkade göra. nu i oktober hoppas jag det är lite svalare och man orkar göra mera utflykter :)

mvh
anna

svepet
Superflitig
Superflitig

Side. Även till Linda 77.

Inlägg av svepet » 2011-09-20 20:36

Side är ett underbart ställe om man inte vill ha "party". ALLT om Side kan ni läsa på www.bergqvist-side.se.
Billigt boende i Side kan jag förmedla.

Merhaba
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Merhaba » 2011-09-21 09:55

Familjen Bergqvist´s hemsida är verkligen superpackad med information om Side och en jättebra källa till information för side-turister.

Som komplement finns även några diskussioner om Side i vår forum som kan vara värt att kika igenom.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
http://www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.

Kim
Kontakt:

Inlägg av Kim » 2011-09-25 21:29

Hej.

Det beror på vart ni ska bo helt enkelt. Ska ni med ett avstånd (att ni promenerar) 15-20 minuter så är mitt tips att ni kör kumköy centrum. Där finns många underbara restauranger, butiker och barer för trevliga umgängen.

Bor ni däremot ett stenkast från Side, ja, varför inte satsa på att pröva shoppingmöjligheterna i central Side? Jag tror att ni kan hitta mycket fint då.

Ska ni däremot till Managvat så får ni åka en bit, men det är oerhört fint om ni åker österut från Side, så resan blir inte tråkigt, samtidigt får ni sa magnifika hotell som gäster hos Nazar bor vid.

Jag vill rekommendera en båtresa på floden vid Managvat & kanske har ni tur att få se sköldpaddor :) Hur mysigt som helst.

---------------------------------------
Kim,
www.turkietforum.org

Skriv svar