Fritidsresor eller Ving

Post Reply
Caroline91Larsson

Fritidsresor eller Ving

Post by Caroline91Larsson » 2012-01-05 14:08

Hej,

Efter att ha rest med Apollo och bott på de flesta hotell med all inclusive dem har att erbjuda runt om i Turkiet så är jag sugen på att prova något nytt. Apollos all inclusive hotell har ju hög standard så jag vill gärna ha något liknande men med Fritidsresor eller Ving, gärna i Alanya, Side eller Marmaris. Är det någon som kan ge tips på något bra hotell?

Hälsningar Caroline

Mariiie
Superflitig
Superflitig

Post by Mariiie » 2012-01-07 15:50

Hej, ser att du önskar tips på allinclusive hotell i Alanya för din semester. Men till att börja med så skulle jag vilja rekommendera att du inte väljer allinclusive, utan att du bara bokar hotellrum eller hotellägenhet, med frukost är att föredra, för att på det sättet få uppleva mer av turkiet. Jag har tillbringat stora delar av mina senaste 7 år i Alanya turkiet och har även bott på allinc. några gånger men tycker verkligen det är att föredra att istället äta ute på olika restauranger på dagarna och kvällarna för att lära känna folk och för att få olika smakupplevelser och matupplevelser.

Om du ändå vill hålla dig till allinc. konseptet så kan jag tipsa om hotell TAC Premier i Alanya där min mamma o syster bodde nu i höstas. Ett kanonhotell enligt dem och superbra mat. Men där, liksom på de flesta andra allinc. hotell så tröttnar man på maten efter några dagar och alkoholen som serveras är gratis bara om den inte är importerad utan lokalt producerad.

Så lycka till med din semester i sommar =) Själv tänker jag inte sätta min fot i turkiet detta år annat än för att besöka min mans familj i en bergsby i sydöstra turkiet.

8)

Merhaba
Flitig
Flitig

Post by Merhaba » 2012-01-07 16:19

Generellt skulle jag säga att båda VING och Fritidsresor har lite högre standard än Apollo på sina charterresor (allt från flyg till hotell). Däremot säger jag precis som "Mariiie" att om du verkligen vill uppleva Turkiet så ska du inte satsa på All-inclusive utan vanliga hotell, och då kanske främst lägenhetshotell (så du kan köpa färska råvaror och laga mat själv i lägenheten ibland).

Både VING och Fritidsresor har jättestora, lyxiga och fina All-incusive anläggningar men dessa ligger oftast en bra bit utanför stadskärnan och man då även "bunden" till att äta där så kommer man oftast inte från hotellområdet.

Ett alternativ är även att kika på att hyra lägenhet privat och ordna med flyg själv. Det anser jag ge tillbaka ändå mer i form av genuin upplevelse än charterbolagen.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
http://www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.

Maria_1979
Flitig
Flitig

Post by Maria_1979 » 2012-02-04 10:32

Jag håller med samtliga ovan ang. AI-konceptet.
Dock skulle jag nog vilja påstå att Ving o Fritidsresor är ungefär likvärdiga vad gäller hotellutbud, så det gäller nog bara för er att leta fram ett boende som ni känner lockar!
Tyvärr kan jag inte rekommendera något särskilt eftersom jag aldrig åker AI själv (har testat en gång).
Bodde dock på SunGarden SumPark Garden (Ving) i Alanya i somras, o de har AI som tillval.
Dock riktar det hotellet sig främst med dem med barn kanske, så det beror på vad för slags hotell ni är ute efter??

tone
Bofast
Bofast

Post by tone » 2012-04-24 20:52

De finns ju olika typer av Ai hoteller. Många av de 3 stjärniga hotellen ligger i smeten medan de lyxigare 5 stjärniga ofta ligger en bit utanför. (ofta för att de är stora komplex).
Då kan man ju se de på två sätt, boka tre stjärnigt, bo centralt o endå ha råd att äta ute på andra resturanter då de inte har lika mycket variation o utbud heller). Eller bo på 5 stjärnigt en liten bit utanför smeten(går alltid dolmusar). På dessa hotell blir du inte less på maten för de e huuuuur mycket mat som helst!
Tyvärr har ja inte bott på AI med varken ving eller fritidsresor....men skulle tro de e likvärdiga ...de e de "vanliga" hotellen iallafall. Lycka till :D :D

Mustang Sully
Flitig
Flitig

Post by Mustang Sully » 2013-05-15 12:03

Vi bodde -11 två veckor på seven seas, Side med fritidsresor, Det överlägset bästa hotell vi varit på. Då jämför vi i Turkiet med Pasha bay och Club dem. I år blir det ving för första gången. AI såklart. :D

Post Reply