Opålitlig postgång

Post Reply
Morfar
Flitig
Flitig

Opålitlig postgång

Post by Morfar » 2012-11-30 19:49

Då vi var i Marmaris i september och verkligen tog oss tid att skicka ett antal vykort som vi fått önskemål om.
Men nu när det gått snart 3 månader sedan vi var där och inte ett kort har kommit fram.
Vi har varit i Alanya ett antal gånger tidigare och ibland skickat kort därifrån som kommit fram efter ett tag.
Men Marmaris funkar inte alls tyvärr. :(
Vi lämnade kort i receptionen och lade på postlådan, så något borde kommit fram, men tyvärr inte.
Finns det någon mer som just varit i Marmaris och råkat ut för samma sak ?

Bim
Superflitig
Superflitig

Post by Bim » 2012-12-04 16:00

Hej!

Jag var i Marmaris för ett antal år sedan och skrev 28 vykort (innan mobilens sms och mms fanns) lämnade dem i receptionen och inte ett kom fram.
Var i Alanya i april i år och sände bara 3 kort och alla kom fram men det tog mellan en och två månader. Från Side i maj över en månad.
Lämnade dem på posten och ändå tog det tid.
Blev lite bekymmer med mina glasögon nu i oktober och de skulle sända dem per post. Tänkte de kommer aldrig fram. Men det tog fem dagar och paketet fick jag hämta på posten. Det fungerade utmärkt.

Har en fråga till dig. Hur är vägen nu mellan flygplatsen och Marmaris? Den var både smal och krokig när jag åkte dit och nu funderar vi på en resa dit till våren. Hur är priskollen nu mot Alanya? Alanya har blivit vår hemvist i de senaste åren och det är ju billigare där mot Side.
Vilket hotell bodde ni på? Var det bra? Det finns ju så många hotell de växer upp ungefär som svamp.

Trevlig vinter!

Morfar
Flitig
Flitig

Post by Morfar » 2012-12-04 20:51

Hej Bim

Detta var nog 1:a och sista gången vi åkte till Marmaris.
Vi har oxå varit många gånger i Alanya och det är absolut vår Turkiet favorit.
Vi låg på Prestige Apart & Hotell, och åkte med Ving.
Hotellet ligger på huvudgatan mittemot Gold Center och ett stenkast från Mc Donalds och Migros.

Vi flög med SAS och det var absolut ingen höjdare med bl.a. att planet var ett reservplan som kom tomt från Sthlm till Gbg. med dryga 3 timmars försening.
Etersom flyget var försenat så kom vi fram sent till hotellet, men det var en bussresa som gick på slingriga vägar upp i bergen. Så den transfern var lite jobbig.
Priserna är nog som i Alanya, och det gäller som vanligt att pruta.
Vi hade AI och det var riktig god mat och personalen var verkligen
serviceinriktad.

Maria_1979
Flitig
Flitig

Post by Maria_1979 » 2013-01-05 13:09

Min uppfattning delar sig lite från ovan skribents :)

Jag har varit i Turkiet sex år på raken, varav i Marmaris/Icmeler fyra av gångerna, senast i somras.
Övriga ggr har vi varit i Alanya.

Jag har skickat vykort från båda ställena o inte märkt någon skillnad.
Fick även vykort från min mor i somras när hon besökte Marmaris.
Är nog mest otur (eller slarv från hotellets sida) om ni upplever att Marmaris' postgång skulle vara sämre än övriga Turkiets.

Vägen från Dalaman tycker jag är helt okej nu för tiden, det är sista biten som slingrar sig uppför bergen, men det är en fantastisk utsikt när man närmar sig Marmaris, samt att vägen är ombyggd o bredare nu mot förr.

Vi har bott på Kaptan (Fritidsresor) o Candan Apart (Apollo) i Marmaris, o jag gillar båda hotellen, även om jag nog föredrar läget på Kaptan då det ligger alldeles intill stranden.
I Icmeler har vi bott på Maricya (Fritidsresor) vilket är ett enormt mysigt lägenhetshotell - rekommenderas! :)

Post Reply