Ospecificerad resa

som inte passar övriga forum
Skriv svar
Marissa
Flitig
Flitig

Ospecificerad resa

Inlägg av Marissa » 2007-05-19 17:51

Är det nån här som har rest ospecificerat nån gång? Har funderat på att åka på nån sista-minutenresa i år, och en del är ju ospecificerade. Har läst lite på resebolagens hemsidor, och det låter som om man kan få i princip vilket boende som helst, så jag skulle gärna vilja veta lite av nån som har rest så; vad ni fick för boende, kunde ni åka med på resebolagets utflykter, låg boendet långt ifrån stranden/city, är ospecificerat nåt ni kan rekommendera eller är det risk att man blir jättebesviken när man väl kommer fram till resmålet? Ja, det är väl ungefär vad jag funderar på, men är det nåt mer man bör veta så skriv gärna det också 8) !

tone
Bofast
Bofast

Inlägg av tone » 2007-05-26 10:35

Har åkt ospecat några gånger. Har hamnat på hyfsade hotell, typ 3 stjärniga.
Hade otur en gång i side..hotell rum o vi fick byta hotell efter 3 dagar....men de va doch till de bättre.
Har åkt ospecat med ving, detur o spies(sistnämda vi fick byta hotell), nazar
Åker du på nazar kommer du att hamna i side, cinar garden eller alanya, bon aparte...bra hotell båda!!

puff
Bofast
Bofast

Inlägg av puff » 2007-05-26 20:23

Hej Marissa! Jag har åkt några gånger ospeciferat, med vingresor, och vi har alltid hamnat på bra hotell..vi har åkt till Rhodos! Vingreseledarna sa att de hade inga dåliga hotell..min dotter åkte också med ving till Kanarieöarna och hamnade på ett lyxigt hotell :) ..men även om du inte hamnar på lyxigt hotell, så hamnar du inte på något skit hotell, det kanske ligger lite i utkanten, så du får åka buss till centrum eller kanske inte bor vid stranden..men då har du säkert pool..så lycka till och ta chansen..kram Eva.

Marissa
Flitig
Flitig

Inlägg av Marissa » 2007-05-26 23:12

Tack för era svar! Det låter ju jättebra! När man läser på vissa resebolags hemsidor så kan man få för sig att man kan hamna på nåt vandrarhemsliknande hotell eller nåt annat mindre kul ställe. Det stod även på nån hemsida att man kunde få ett rum i en lägenhet med "risk" för att man skulle få dela med andra, som jag fattade det, och då vet man ju aldrig vilka det blir. Men grejen är ju den att de ospecificerade resorna är ju så otroligt billiga, så man vill ju nästan ta chansen bara för det! Sen är det ju lite spännande att inte veta exakt vilken ort man hamnar på ifall det är totalt ospecificerat. :wink:

Katie

Inlägg av Katie » 2007-06-28 13:49

Hej,

Om du åker till traditionella resemål som spanien, grekland osv behöver du inte oroa dig över hotellet, blir inte alltid lyx eller supernära stan/stranden, men fräsht och helt okej i alla fall.

Men vad du än gör så åk INTE sista minuten till Bulgarien, va hamnade 3 km från centrum/stranden, och man var tvungen att gå genom skogen för att komma dit, hade synligt möggel i hela badrummet och dörren gick att lyfta av gångjärnen även när den var låst. Även flera kompisar till mig har hamnat på riktiga skräckhotell i Bulgarien när de åkte sista minuten.

När vi klagade till bolaget sa de helt enkelt att hotellstandarten i Bulgarien är lägre än vanligt så på en sista minuten får man räkna med sånnt, apollo, ving och always hade gäster på det hotellet under hela sommaren trots återkommande klagomål så ska ni ta sista minuten till Bulgarien kan ni ju iaf testa fritidresor.

Året efter köpte vi en specifierad resa till Bulgarien och kom iväg för 500kr billgiare per person för två veckor en med sista minutenresan året innan, bodde då på ett fint hotell med pool nära centrum, så ska ni till Bulgarien skulle jag absolut rekomendera att kolla på resor där ni vet hotellet innan.

Marissa
Flitig
Flitig

Inlägg av Marissa » 2007-06-28 14:34

Tack, det var bra att veta, särskilt det om Bulgarien. Har ju tittat lite på sista minuten-resor dit, och det vore ju inte så kul att hamna på nåt sånt där sunkhotell. Inte för att jag är så kräsen; man ska ju mest bara sova där, men gränsen är passerad vid mögel! Tre km till både centrum och strand lät också lite väl långt...... :? Inte för att det är säkert att man skulle hamna på just det hotellet om man åker till Bulgarien, men det vore ju dumt att ta risken :roll: :wink: .

Katie

Inlägg av Katie » 2007-06-29 15:03

Ja brukar inte heller vara för kräsen på hotell, därför vi tog sista minuten, och det brukar ju funka i anadra länder, tyväer finns det extremt många sunkhotell i Bulgarien, självklart har inte resebolagen dem i sina kataloger, då skulle ju ingen köpa resan, men på sista minuten hamnar folk ofta i sånnt fastän det finns rum på deras egna hotell lediga för det blir mycket billigare, vi fick erbjudande om att byta hotell när vi klaga iförsig, men det skulle ksota 6000kr per vecka å vi hade ju inte direckt råd eller lust att lägga ut 12 var till... å hade vi gjort det hade vi ändå fått ett hotell utan pool

Enes

Inlägg av Enes » 2007-07-04 18:39

Jag pröjsade 1095 kr för en ospecifierad till Gran Canaria och hamnade på ett fyrstjärnigt hotell som kostar 7,000kr/vecka. Så jag har enbart bra erfarenheter. Kan inte tänka mig att det är stor risk att hamna på något sunkigt hotell utan dusch/wc på hotellet då man ändå oftast hamnar på resebolagets utbud. Om man inte gör det kan jag tänka mig att de ändå anstränger sig för att hitta någorlunda bra boende, för ryktets skull.

Men som någon sa är det nog mer riskabelt att boka ospecifierat när det handlar om Bulgarien.

Plastic

Inlägg av Plastic » 2015-10-04 14:26

192.168.1.1
Excellent !! really nice posts! thanks 

Skriv svar