Undersökning! Leta alternativt boka resa online

som inte passar övriga forum
Skriv svar
bbam04

Undersökning! Leta alternativt boka resa online

Inlägg av bbam04 » 2008-04-08 11:33

Hej

Håller på och gör en förstudie till en magisteruppsats och skulle uppskatta era synpunkter angående reseletande och resebokande på internet. Idag är det så att miljontals svenskar besöker forum, jämförandesidor och övriga resesidor men när det är dags att boka resa använder man sig ändå av traditionella metoder såsom telefon eller butiksbesök.
Vad tror ni att det beror på?
Många är fortafarande konservativa i sitt bokande trots att de är bekanta med interet.
Vad tror ni att det är som gör att folk väljer att boka av den ena försäljaren och inte den andra? Det är ju oftast mer än priset som avgör annars skulle ju nästan all bokning ske över internet.

Tacksam för era synpunkter, de kommer att vara väldigt hjälpsamma för oss!

Alex

SarahP

Inlägg av SarahP » 2011-11-11 17:44

Jag tror det handlar om att folk inte tycker att de kan lita på bokningen onlie. De kanske är rädda för att bli lurade på pengar. Eller så tycker de att det är komplicerat eller stressigt att klicka fram sig på nätsidorna om vissa sidors bokningar går på tid etc. Jag tycker själv att det är lättast att bara boka flyg på nätet, men genast det handlar om hotell blir jag närvös över betalningar, men jag gör det ändå. Det bästa är paketresor, som de som man får förmånligt på groupon, då man inte behöver tänka så mycket extra själv.

Skriv svar