Turkietresa via marken?

som inte passar övriga forum
Skriv svar
Sofiaskim

Turkietresa via marken?

Inlägg av Sofiaskim » 2009-03-24 21:03

Jag planerar en resa till Turkiet via marken. Frågan är då vilken väg jag ska ta. jag bor lite högre upp än halva Sverige. Ska jag resa hela vägen via marken (dvs norrut och via Finland) eller söderut och ta Båt till Polen?

Det beror på vilken väg det är lättast att smita över landsgränsen eftersom jag inte har pass.

Tacksam för alla svar :) Vet ni bara något så säg det! Kram

N-son
Bofast
Bofast

Inlägg av N-son » 2009-03-25 11:18

Vore det inte mycket enklare att skaffa pass ????
Jag skulle inte ge mig till Turkiet utan pass.

Sofiaskim

Inlägg av Sofiaskim » 2009-03-26 15:10

N-son skrev:Vore det inte mycket enklare att skaffa pass ????
Jag skulle inte ge mig till Turkiet utan pass.
Ja,alltså jag kan tyvärr inte andvända mitt pass eftersom jag är underårig och kan då inte resa själv..

_Felix_
Superflitig
Superflitig

Re: Turkietresa via marken?

Inlägg av _Felix_ » 2009-05-29 06:09

Sofiaskim skrev:Jag planerar en resa till Turkiet via marken. Frågan är då vilken väg jag ska ta. jag bor lite högre upp än halva Sverige. Ska jag resa hela vägen via marken (dvs norrut och via Finland) eller söderut och ta Båt till Polen?

Det beror på vilken väg det är lättast att smita över landsgränsen eftersom jag inte har pass.

Tacksam för alla svar :) Vet ni bara något så säg det! Kram
Vilken väg du än tar måste du ändå ta dej över gränsen Grekland eller Bulgarien till Turkiet och den gränskontrollen är stenhård både på pass och bagage. Varje är dör 100 tals flyktingar som försöker ta sej till fots över gränsen in i Grekland i dom turkiska minfälten efter gränsen.
Ur turkisk synvinkel är det olagligt att försöka ta sej in i Turkiet utan pass.
Gissar på 1-2 mån i turkiskt fängelse men om du är minderårig so kommer dom ringa svenska ambassaden i Ankara som får hämta dej. Vad glada dom blir över det samtalet ? Sen får dina föräldrar flyga ner och hämta ut dej + betala böterna. Glöm det där.

Skriv svar