Varför ta med sig ungar på resa?

som inte passar övriga forum
Låst
Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Varför ta med sig ungar på resa?

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-06-15 09:53

Är nyss hemkommen från Kreta. Det var en trevlig resa. Men som den iaktagare jag är så måste jag redogöra för ett märkligt fenomen: Varför har vissa med sig sina ungar? Vad blir det för jävla semester? Varför ta med sig en massa gapiga, vrålande och bortskämda snorungar? Var det inte semester man skulle ha? Varför kasta ut en massa pengar på skitungar som ändå inte har vett eller förmåga att uppskatta upplevelsen?

Mitt emot min balkong så hade det checkat in en familj. Mannen var i min ålder (40+) och kvinnan var väl ungefär i samma ålder. Hon var fet, sladdrig och åldrad i förtid. Grinig.
Ungarna var tre till antalet och var väl i åldersspannet 5 - 10 år. De skrek, bölade så snoret rann och gnällde ständigt. Jag satt ofta och dagdrömde om olika sätt att avliva kräken.
Kärringen såg alltid sur ut. Inte blev det bättre utav att mannen genast satte igång med att blåsupa dygnet runt. Jag förstår honom. Han ville ju ha semester, och så var han tvungen att genomlida en vecka i tryckande värme med tre skitungar och fet gnällkärring.
Kärringen gnällde ständigt över mannens supande.
-"Håll käften! Det är jag som betalar den här jävla semestern och då gör jag fan i mig som jag vill!"
Hörde jag att han sade en morgon när jag satt på balkongen och drack kaffe. Familjefadern mittemot drack grogg.
Jag tycker att han hade rätt. Men ändå, varför gjorde han denna resa från början?
Jag tror att mannen hade fått det faan så mycket trevligare om han hade rest med enbart frugan, eller kanske helt ensam.
Frågan är alltså: Varför ta med ungar på resan?

africamarre
Flitig
Flitig

Inlägg av africamarre » 2009-06-15 10:42

först kan jag bara säga att jag inte tror att du har familj
dvs fru/barn, för om man läser tidigare inlägg så värkar du helt psyk i mina ögon.
bla i gambia tråden har du varit och varit rolig oxå,
men ska försöka svara dej varför många reser med barn.

ungar i åldern 0-10år reser oftast billigt om man reser charter.
dvs att en familj på 2 vuxna 3 barn blir nästan samma pris som att resa 2 vuxna och ett barnn
i en riktig familj så tar man med hela familjen när man reser,
(fick du vara hemma som liten så fattar jag att du är bitter)

att lyssna vad alla andra sitter och pratar om på frukost tycker jag visar att du inte har så mycket eget att syssla med.

kanske att han har jobbat hårt hela året och ville ta en drink just denna morgon är upp till han så länge det inte blir mer.

kanske dom försökte att få ihop ett trasigt förhålland,
därför valde han att ta med hela familjen
(det kallas att försöka! det har du aldrig gjort va)

vill bara säga att på charterresor så kommer det alltid vara barn med på semestern.
det är därför det heter familjehotell.
att någon unge råkar kissa eller bajsa i poolen är ju något man måste räkna med mär man bokar charter till kreta.

Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-06-15 11:32

Africamarre:

"för om man läser tidigare inlägg så värkar du helt psyk i mina ögon.
bla i gambia tråden har du varit och varit rolig oxå,"

Så man är alltså helt "psyk" bara för att man anser att man INTE ska knulla runt med prostituerade i Thailand och Gambia och smitta ned sig med HIV? Det var som fan! Respekterar du män som knullar med horor i Thailand eller kvinnor som lägger upp sig för män i Gambia? Det gör inte jag i alla fall.
Horbockar och lättlurade kvinnor är inget för mig.

"att lyssna vad alla andra sitter och pratar om på frukost tycker jag visar att du inte har så mycket eget att syssla med."

De hade balkongen mittemot mig. Då blir det svårt att undgå vad folk babblar om.

"kanske att han har jobbat hårt hela året och ville ta en drink just denna morgon är upp till han så länge det inte blir mer."

Han blåsöp varje dag, dygnet runt. Det skrev jag i huvudinlägget vilket du antagligen medvetet valde att förbise.

"först kan jag bara säga att jag inte tror att du har familj
dvs fru/barn"

Jag har en dotter, vad nu DET har med det hela att göra?

"vill bara säga att på charterresor så kommer det alltid vara barn med på semestern."

Ja. Dessvärre.

"att någon unge råkar kissa eller bajsa i poolen är ju något man måste räkna med mär man bokar charter till kreta."

Sket du i poolen som barn? Jag gjorde det inte. Ungar som skiter och pissar i pooler tyder på dåligt vett och ännu sämre uppfostran. Skiter man i en pool så är det på gränsen till efterblivenhet.

africamarre
Flitig
Flitig

Inlägg av africamarre » 2009-06-15 13:54

säger bara följand.
hur var det med ditt resande som barn?
du fick alltid vara hemma va?

förstår att du är bitter och lite avundsjuk på dom familjer som reser charter tillsammans..

undrar hur du själv lever,

börjar nu förstå varför du lever utan fru!
för en dotter har du iallafall.

det var du som undrade varföe man väljer att resa med barn
JAG SVARADE DÅ DEJ ATT:
DET BLIR UNGEFÄR SAMMA PRIS FÖR EN BARNFAMILJ ATT RESA PÅ CHARTER TILL KRETA, FÖR 2 VUXNA MED ALLA BARN SOM ATT BARA RESA MED 1 BARN.

Det är så att många reser hela familjen när dom reser,
många tar med fru/barn och solar/äter mår gott i 2-4 veckor..

angående att bajsa i poolen så förstår jag att du aldrig har gjort det,
börjar tro att du aldrig varit på resande fot,
du är bara bitter.

Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-06-15 19:35

Africamarre:

"säger bara följand.
hur var det med ditt resande som barn?
du fick alltid vara hemma va?"

Nej, jag fick inte alltid vara hemma. Men det fanns naturligtvis ingen vits för morsan att släpa med mig över halva jordklotet när jag var fem-sex år. Det hade jag ändå inte uppskattat.
En sexåring kan man lika gärna sätta i bollhavet på McDonalds med en Happymeal, det uppskattar de lika mycket.

"förstår att du är bitter och lite avundsjuk på dom familjer som reser charter tillsammans.."

Varför skulle jag vara det? Jag irriterar mig bara på deras gapiga och bortskämda ungar.

"börjar nu förstå varför du lever utan fru!
för en dotter har du iallafall."

Stämmer bra det! Vi gick isär för snart fyra år sedan. Jag trivs alldeles utmärkt som ensamboende. Jag har en flickvän som jag träffar ibland. Ibland reser vi t o m tillsammans. Det räcker utmärkt för mig!

"JAG SVARADE DÅ DEJ ATT:
DET BLIR UNGEFÄR SAMMA PRIS FÖR EN BARNFAMILJ ATT RESA PÅ CHARTER TILL KRETA, FÖR 2 VUXNA MED ALLA BARN SOM ATT BARA RESA MED 1 BARN."

Men vad är det för vits med att släpa med sig en jävla massa besvär? Ungarna uppskattar det ändå inte. Vuxna har det mycket roligare på semestern utan barn. Familjelivet borde man få nog av resten av året.

"angående att bajsa i poolen så förstår jag att du aldrig har gjort det"

Stämmer bra det. Skita i poolen är inte min grej.

"börjar tro att du aldrig varit på resande fot"

Jag har bott och arbetat i tre olika länder samt besökt över tjugo länder. Jodå, jag har rest en del och jag har ännu mer kvar. Men jag tar inte med mig några ungar. Jag vill ha kul på min semester. Med barn har man inget kul. Vad ska man göra med dem - Käka kakdeg tillsammans?

Bridaso
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Bridaso » 2009-06-16 08:06

Hoppas ni har en givande diskussion...Resandet till kreta är ju reserelaterande men resten då?????

africamarre
Flitig
Flitig

Inlägg av africamarre » 2009-06-16 12:46

hej Bridsado.
jag brukar vilja hjälpa unga som gamla när dom reser och när "hårdrockare" frågade varför man tar med barn på resor så försökte jag svara så gott det gick,

pm du läser igenom så står mitt svar tydligt,
ungefär samma pris för en hel familj som att resa 2 vuxna 2-3 barn.
titta på tex familjehotellet i gambia.

samma pris för 2 vuxna 3 barn som 2 vuxna 1 barn.
har glömt namnet men där som lams har sitt kontor,

när det finns bra familjepriser så kommer det alltid finnas barn med på charter.

sen blev det lite skriverier om att jag tror att han inte har bajsat i en pool som liten,
för han har säkert aldrig varit utanför 50 skylten i sin by.
för läser man inläggen han tidigare gjort så värkar han inte helt frisk.

tycker man att en 6 årig kille har lika roligt på mc donald en dag som att resa 2-4 veckor till utlandet och sola,bada,leka, uppleva ny kultur, ja då förstår jag varför han är bitter.

ville bara svara varför man reser med barn,
inte få en tok som svarar på allt onödigt..

Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-06-16 14:14

Africamarre:

"inte få en tok som svarar på allt onödigt.."

Men fråga då inte en massa onödigt! Det var bl a du som påstod att jag var "psyk" för att jag tidigare har tagit avstånd från män som knullar horor i Thailand och lättlurade kvinnor som lägger upp sig för gambianska män. Gambia har fortfarande en mycket hög andel HIV-smittade enligt europeiska mått mätt. För att inte tala om Thailand!
Jag undrar vem det är som har en underlig inställning till saker och ting? Det är INTE jag som försvarar ett sådant beteende.

"för läser man inläggen han tidigare gjort så värkar han inte helt frisk."

Men det är ett frikt beteende att knulla runt i länder där HIV är vanligt förekommande?
Är det ett friskt beteende att som svensk kvinna låta sig bli utnyttjad av män utomlands?
Är det ett friskt beteende att som man knulla horor?
Nej, jag tycker inte det!

"för han har säkert aldrig varit utanför 50 skylten i sin by."

Som jag skrev tidigare: Jag har bott och arbetat i tre främmande länder och besökt som turist tjugo länder, och fler lär det bli.

"tycker man att en 6 årig kille har lika roligt på mc donald en dag som att resa 2-4 veckor till utlandet och sola,bada,leka, uppleva ny kultur, ja då förstår jag varför han är bitter."

Bitter? Vet du vad det ordet betyder? Och nej, en unge på sex år begriper inte ens betydelsen av en främmande kultur. Han eller hon uppskattar ett bollhav eller sandlådan på gården precis lika mycket.

africamarre
Flitig
Flitig

TROR ALDRIG DU REST OCH ÄR AVUNDSJUK PÅ ALLA SOM RESER

Inlägg av africamarre » 2009-06-16 15:24

ja som sagt att du frågade varför man reser med barn!
jag försökte då svara dej,

då jag försöker hjälpa unga/tokiga/fattiga/rika/ ja alla som undrar över resor så svarade jag så gott det giCK.

om du nu rest och jobbat så mycket hur kan du då tro att kreta bara skulle va som du skrev tidigare ? du skrev om kreta...

det visar att lite tokig är du.

är du full? lite va...

Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-06-16 15:33

Africamarre:

"ja som sagt att du frågade varför man reser med barn!
jag försökte då svara dej,"

Och varför skrev du då att jag var "psyk" (va fan nu det är?) för att jag tidigare i Gambiaforumet skrev att jag var emot sexturism? Är det fel att kritisera män som knullar horor i Thailand och lättlurade kvinnor som lägger upp sig för män i Gambia och därmed utsätter sig för HIV?

"om du nu rest och jobbat så mycket hur kan du då tro att kreta bara skulle va som du skrev tidigare ? du skrev om kreta..."

Vad yrar du om nu? Jag har knappt någon erfarenhet utav Kreta. Jag har bara varit i Chania och Platanias i en vecka. En alldeles vanlig solsemester. Jag skrev bara om vad jag såg och upplevde. Det genuina Kreta upplevde jag aldrig.

africamarre
Flitig
Flitig

Inlägg av africamarre » 2009-06-16 15:51

men hallo.
du skriver ju själv att du har rest mycket,
men du tror att det inte skulle finnas så mycket resturanger och då undrar man ju om du har rest så mycket som du skriver.

det skrev du ellehur?

att du inte har bajsat i en pool som ung det tolkar jag som att du aldrig har rest med din familj som ung,..

om du knullar i gambia eller i thailand eller vill titta på det är kan inte jag hjälpa dej med.
jag kan hjälpa dej med din fråga.
varför reser man med barn....

Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-06-16 16:04

Africamarre:

"men du tror att det inte skulle finnas så mycket resturanger och då undrar man ju om du har rest så mycket som du skriver."

Menar du att om man har rest mycket så ska man veta exakt hur det ser ut i varje liten stad i vartenda jävla land? Är du inte riktigt klok!
Och ja, jag blev förvånad över att Platanias var så stort eftersom det inte riktigt överensstämde med beskrivningen hos resebolaget. Men som sagt, det var en positiv överaskning.

"om du knullar i gambia eller i thailand eller vill titta på det är kan inte jag hjälpa dej med."

Nej, jag knullar inte utomlands. Jag är ingen sexturist. Men du kritiserade mig för att jag i ett tidigare inlägg i Gambiaforumet hade uttryckt min avsky för horbockar som åkte till Thailand och lättlurade kvinnor som åkte till Gambia och lade upp sig.
Eftersom det var DU som kritiserade mig för att jag tidigare hade tagit avstånd från ett sådant beteende så drar jag slutsatsen att du själv tycker det är helt ok att resa som sexturist, knulla runt och utsätta sig för HIV. Eller?
Låt mig påminna. Du skrev detta till mig: "för om man läser tidigare inlägg så värkar du helt psyk i mina ögon.
bla i gambia tråden har du varit och varit rolig oxå,"
Man är alltså "Psyk" för att man tar avstånd från sexturism? Har jag varit "rolig" när jag kritiserade sexturism och risken att drabbas av HIV? Vad är det som är "roligt" med det?
Eller trampade jag kanske på en öm tå? Är du kanske själv en sexturist?

africamarre
Flitig
Flitig

Inlägg av africamarre » 2009-06-16 17:44

ja i gambiaforum har du gjort dej rolig.
skrev bla något om batik.
om det handlar om knulla så är du ju dummare än vad jag trodde..

som du ser så är det inte många som svarar på dina tokiga inlägg.
men jag råkade göra det och du förstår tydligen inte ännu svaret du fick.

sen att du skrivit lite om knulla i thailand kan inte jag svara på.
mer än om du vill göra det så är det upp till dej.
lika som jag tycker att om min balkonggrane tar en sup på morgonen så gör han det.

lika så att barnfamiljer reser på charter hela familjen.
för det blir samma pris..

idag lämnar man ingen hemma,
förstår att du kan tänka dej att lämna barn hemma.
kan bero på att du inga pengar har att resa för..

men du nu skojar du va!
att tro att det inte skulle va så stort på kreta?
du som är så berest.

men nu kanske du inte är så berest som du säger,
du kanske mest reser till mc donalds på helgerna...

ser även att du skriver en massa andra roliga saker....

om du inte har förstått svaret jag gav dej så hör av dej igen

nils johansson
vasavägen 34 b 6 tr

tror att du är tokig det tror jag!!
tror du ser ut som kvinnan du försökte beskriva som du såg på kreta.
många jag känner som är tokiga eller feta/finniga brukar resa charter till kreta.
vilket av alternativen är du tro?

att lägga ner energi på att vara så bitter kan faan inte vara bra....

Travelpix
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Travelpix » 2009-06-16 21:50

Känns som den här diskussionen urartat till pajkastning och enbart intresserar er båda, därför bryter jag den nu och låser diskussionen.

/Micke
Travelpix.nu

Låst