Vart ska jag resa???

som inte passar övriga forum
Skriv svar
Randig4

Vart ska jag resa???

Inlägg av Randig4 » 2015-02-23 16:20

Hejsan! Jag är en 20-årig tjej. Jag har rest till tre länder i mitt liv, alla har varit charter. Den sista reste jag ensam till. Jag hade tänkt att börja plugga till hösten om det blir som jag vill, och då kan det nog ta några år tills jag är helt fri igen. Därför vill jag passa på att resa nu och njuta av min frihet. Jag har varit på Kreta, Turkiet och Gran Canaria. Jag vill helst resa ensam. Vilket resmål skulle passa mig? Vill ha värme & sol men viktigast av allt är att få uppleva frihet, konst och kultur.

Jag vill resa i april, 2 veckor-1 månad. Har en budget på 10-20 000 kr. Några alternativ jag tänkt mig är tågluffa i Europa, men som jag har förstått är det precis som här då i april om man tänker på vädret, är det dumt då att resa dit? Kan det vara härligt att uppleva massa europeeiska länder trots att det bara är aprilväder? Prio ett är Frankrike om jag ska tågluffa.

Annars har jag tänkt mig Thailand, USA, Kuba, Mexiko, båtluffa i Grekland... Hur hade ni gjort om ni var jag? Kom gärna med andra förslag och sådant också om ni har det! Tacksam för svar!!!

N-son
Bofast
Bofast

Inlägg av N-son » 2015-02-24 12:08

Leva och bo är nog med den budgeten bäst att ta sig till Thailand. USA, Mexiko och Kuba blir nog i snålaste laget, och den restiden så är ju vädret mycket osäkert i största delen av Europa.

Ronnie79
Flitig
Flitig
Kontakt:

Östeuropa

Inlägg av Ronnie79 » 2015-02-26 19:36

Med den budgeten så skulle jag satsat på lågprisflyg (Ryan air eller Norwegian) till någon stad i Östeuropa och utgått därifrån. Mycket mer för pengarna än i Västeuropa.

/Ronnie
www.4x4expedition.se

LinneaNova

Inlägg av LinneaNova » 2015-05-21 13:01

Tycker också att östeuropa är billigast. Ankomst om man resar till thailand är ju jätte dyrt! Tycker du om polen som resmål? https://www.spadreams.se/billiga/polen/ ... rhaus-max/

Skriv svar