Thailand med tonåringar - var?

Skriv svar
Attol

Thailand med tonåringar - var?

Inlägg av Attol » 2008-05-22 13:20

Hej! Jag funderar på att försöka få en resa nästa vinter till Thailand. Då det är första gången jag ska dit, har jag ingen aning om vilket ställe jag ska åka till. Jag har med mig två killar på 14 och 16 år. De är inte intresserade av endast lugn & ro och badar helst i pool... (Kanske är bättre med Kanarieöarna? :roll: ).

Hur som helst, kan någon rekomendera var jag ska börja kolla?

Mvh,

Lotta

N-son
Bofast
Bofast

Inlägg av N-son » 2008-05-22 19:52

Verkar som Phuket och där Patong är det enda rätta, har själv varit där med tonåringar och de vill bara tillbaka dit.

Nillan
Flitig
Flitig

Thailand med tonåringar-var?

Inlägg av Nillan » 2008-05-22 23:31

Har varit med två tonåringar i samma ålder vi bodde i Surin
Phuket) Åkte med Ving toppen hotell med stor pool som passade våra pojkar.

Attol

Inlägg av Attol » 2008-05-23 10:53

Tack för tipset.

Miniflygvärdinnan

Inlägg av Miniflygvärdinnan » 2008-05-24 20:36

Hej , Phuket är helt underbart! . Rekomenderar Centara Kata resort .
Helt suveränt hotel , ca 500 m till stranden . Finss på Fritidsresor .
Visst är Kanarieöarna fint , men det går inte att jämföra ens med Thailand .

Hoppas du får en bra resa :)

Laila
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Laila » 2008-05-25 09:57

Hej
Jag förespråkar Koh Lanta,som jag tycker har något för alla smaker.
Där kan du slappa o bara vara men numera finns det många olika sevärdheter att kolla in o fara på. Det finns mkt ungdommar o även möjligheten att träffa många blivande kompisar.
Pool finns det vid många resorter o med varierad standard.
Det finns kanske inte så jättemkt för ungdommar på kvällarna då de är för unga för de fester som finns(kan jag tycka).

Kolla in på www.lanta.se
www.lantainfo.com

Men att inte få dagarna att gå när man är på Lanta,det är snarare tvärt om att man hinner inte med alla restauranger o utflykter som man vill göra...

Men smaken är som baken.
Jag bor där större delen av året o jag ser kanske Lanta från en annan sida o stortrivs just där.

MVH Laila

E.Floyd
Superflitig
Superflitig

Inlägg av E.Floyd » 2008-05-26 19:19

Vi bodde på Casa del sol,kata beach i mars med 2 tonåringar 14,16 år.
Hotellet var mycket bra kanske aningen små rum men det visste vi.Poolen var okej men alldeles för litet poolområde solstollarna var ockuperade med handukar sen kvällen innan.Vi valde den mindre stranden Kata Noi då fick bättre utrymme mellan stolarna,slapp gå i värmen(tog en tuk-tuk 20 kr9 roligare bad med underbara fiskar och meterhöga vågor,2-3 timmar var vad vi mäktade med i värmen,solen skonade ingen turist där fanns bara två lägen ,vit eller bränd.
Vi hade nog räknat med att utflykterna skulle vara billigare men där var mycket att se.
I Kata var det väldigt lugnt kanske lite väl lugnt för två tonåringar.
Patong var trist med en massa bargator där jag inte släppt mina sönner själva och marknadsförsäljarna hade gått sin utbildning i Turkiet.
Shoppingen var ett enda stort Turkiet om du varit där så förstår du.
Thailand igen som charterturist?
Vete fan! Med tanke på vad vi betalade och denna f-e flygresan.
Lycka till.
Ernie

Attol

Inlägg av Attol » 2008-05-27 11:45

Oj vad svårt allt blev... Jag förstår vad du menar med Turkiska försäljare. Dem klarar jag dock av. (Ska dit igen i augusti). Det är värre om jag inte kan låta sönerna, eller jag själv för den delen, gå ut själva på kvällarna.

Jag får sätta mig och kolla fördelar/nackdelar och hoppas att det finns några resor kvar när jag väl bestämmer mig. Kanske hittar något resesällskap som har mer koll.

Tack igen för svaren!

Evert
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Evert » 2008-06-05 08:31

Chaweng beach på Koh Samui. Lagom lungt eller lagom i det stora hela. Ungdomarna klarar sig själva och inte för mycket av något, nära till allt, om ni skaffar boende runt mitten på Chaweng.
Är part i målet då våra barn i princip växt upp på Chaweng och räknar det som hemma. Patong ok men lite för mycket av allt, Karon, nej inte fler ggr, Pattaya - ja några dagar men inte en hel semester. Ja Pattaya tillsammans med Koh Samet och sen flyget till Samui är ok enligt grabbarna ( 15 resp 17 år).

Plastic

Inlägg av Plastic » 2015-10-04 14:30

192.168.1.1
Very good and informative exchange .. Thank you!

Skriv svar