Ni som känner Thailand, tyck till nu :)

Skriv svar
marie.

Ni som känner Thailand, tyck till nu :)

Inlägg av marie. » 2009-01-16 10:10

Jag och min pojkvän ska åka till Thailand i tre veckor med start nästa söndag.
Har funderat o funderat o kolla runt en hel massa om vart vi ska åka..
Detta förslag är det vi kommit fram till nu:

Vi landar i Bangkok den 26e Januari, sover där en natt för att sedan flyga till Hat Yai och ta oss till Pak Barra. Morgonen efter åker vi ut till Koh Lipe för att stanna där några dagar, tänkte även en tur till Koh Taratou.
Efter det tänkte vi åka båt upp till Koh Muk där vi stannar ett par nätter för att bland annat utforska grottan som ska finnas där som man kan simma in i.
Sedan en natt på PhiPhi ELLER om man ska ta en endagsutflykt bara?

Den 6 Februari ska vi nämligen flyga från Krabi upp till Chiang Mai där blomsterfestivalens parad väntar, även en två-eller tredagarstrekking upp i bergen. Resan avslutas sedan med ett par dagar i Bangkok.

Hur tycker ni detta låter? Hinner vi med detta utan att det känns stressigt?
Någon som varit på blomsterfestivalen i Chiang Mai som kan säga hur det är? Är det värt att åka upp till den eller ska man stanna 2 dagar till på öarna o missa festivalen?

Ni som känner Thailand, tyck till! :)

Dan&Cia
Flitig
Flitig

Det går inte att stressa..

Inlägg av Dan&Cia » 2009-01-18 13:38

Hej, förra året var jag o min pojkvän i Thailand i 3 v. Hade också en massa planer på allt vi ville se/hinna med. Hade aldrig varit i Thailand innan. Väl där så kom vi in i något slags slappt lunk och vi njöt av lata dagar i hängmattan, detta lockade plötsligt mer än att resa runt. Det jag vill ha sagt är att man lätt tappat tempot i Thailand, och detta är enl mig endast positivt. Bättre att ta det lugnt o ha det bra, än att stressa runt för mycket. Så planera inte in för många öar, hellre färra o ta dagarna som de kommer! Ha en underbar resa! 8)

Jonathan.Dahlstrom

Inlägg av Jonathan.Dahlstrom » 2012-01-05 22:27

Hej!
Jag och flickvännen va i Khao Lak den 1/12-2011. Vi bodde på Fanarai Beach Resort & Spa i superior bungalow i princip rakt på stranden. Underbart sött litet hotell med en mindre pool, bra service, wifi, kylskåp, STOR säng (vi snackar 360*200), god frukost buffé, modernt och snyggt rum och massage på stranden. (8500kr med Apollo) Khao Lak är väldigt lugnt och fint, vissa dagar kunde vi nästan vara ensamma på den enorma stranden. Otroligt fint och varmt, perfekt för en lugn kärlekssemester.
Priser i Khao Lak, 100 bath = 23kr.
Öl, 60 bath
Milkshake/Fruit Shake, 50 bath
Lunch, 50-200 bath
Vatten, 10 bath

Utflykter
Speed Boat till Phi Phi Island, Bamboo Island och Monkey Beach med gratis snorkelutrustning, lunch, snacks, gratis dricka och transfer från/till hotell. 2500 bath (vuxen)
Elephant trekking med matning och bad med elefanten, transfer från/till hotell. 1000 bath (vuxen)
Thaiboxning på fredagar, stora matcher. 500-1000 bath (beroende på sitt/stå)

Har bifogat lite filmer från vår resa, kommentera gärna. Om ni har några frågor så fråga oss på youtube!

http://www.youtube.com/watch?v=AWl-pzAa ... nE5T5lQNTd

http://www.youtube.com/watch?v=rAgBHXxh ... 502HKTc4q5

http://www.youtube.com/watch?v=U-oofmkI ... OJEXR1vEgP

priknamplaa
Flitig
Flitig

Re: Det går inte att stressa..

Inlägg av priknamplaa » 2012-03-03 22:58

Dan&Cia skrev:Hej, förra året var jag o min pojkvän i Thailand i 3 v. Hade också en massa planer på allt vi ville se/hinna med. Hade aldrig varit i Thailand innan. Väl där så kom vi in i något slags slappt lunk och vi njöt av lata dagar i hängmattan, detta lockade plötsligt mer än att resa runt. Det jag vill ha sagt är att man lätt tappat tempot i Thailand, och detta är enl mig endast positivt. Bättre att ta det lugnt o ha det bra, än att stressa runt för mycket. Så planera inte in för många öar, hellre färra o ta dagarna som de kommer! Ha en underbar resa! 8)
Helt rätt!
Bra tips till alla som ska hinna med allt utom att slappna av.

Skriv svar