Är Patong och Thailand rätt ställe för mig?

Skriv svar
Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Är Patong och Thailand rätt ställe för mig?

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-01-25 22:00

En polare till mig vill ha med mig till Patong i Thailand i januari 2010. Jag kan inte bestämma mig, hur fan ska jag göra?
Jag gillar att bada, sola och dricka sprit. Jag vill dock poängtera att jag är inte intresserad av att knulla horor och liknande. Dels så vill jag inte ha HIV och dels så är jag ingen horbock. Det är både av rädsla för sjukdom och av moraliska skäl som jag inte knullar horor.
Till saken är att jag har hört att det är mycket prostitution i Thailand. Stämmer det? Jag vill ju inte hamna i något jävla bordellnäste.
Eller är det jag som har fördomar?
Bad, aktivt krökande, shopping och sol gillar jag däremot. Är Patong rätt ställe för mig då?
Och hur är käket? Jag gillar internationella, amerikanska snabbmatskedjor som t ex KFC, Burger King, Pizza Hut och liknande. Finns det sådant i Patong?
Är människorna vänliga förresten?

kranial
Flitig
Flitig

Inlägg av kranial » 2009-02-13 03:20

Horor finns det gott av i Patong, men det är ju du som väljer om du vill knäppa upp byxorna och lätta på plånboken, eller hur?! Det finns barer och pubar i all onändlighet. De flesta snabbmatskedjorna som du nämner finns där. Patong låter väl helt som rätt ställe om man ska gå på de saker du räknar upp. Beror lite på hur länge ni ska vara där, för hela Patong blir ganska tjatigt efter ett tag, men det finns mkt fina ställen på Phuket man då kan åka till.

E.Floyd
Superflitig
Superflitig

Inlägg av E.Floyd » 2009-02-15 13:44

Eftersom du inte gillar damerna som oljar upp dig så föreslår jag att du inte bor just i Patong som är värst/bäst beroende på hur man ser det.Välj Karon eller Kata beach så kan du besöka Patong om du vill,tar ca 15 min med taxi.
Käkade på BK en gång i Patong smakade nästan som i övriga världen men det var fan den tunnaste hamburgaren jag upplevt någonsin.Men vi hittade också svenskresturangerna,ja ja jag vet att det låter tråkigt,men jävlar vilken käk de serverade.100-120 svenska pengar för en oxfileplanka.
Lillsnorken 14 år gick upp 3 kilo på 2 veckor.
Gillar du strandlivet är det perfekt,solstol 20 skr, öl grattis(eller näst intill),ett hav som måste upplevas men så många ungar att Ernie höll på att gå av.
Rek. Stranden Kata Noi,djupt direkt,2-4 m höga vågor=inga ungar,bra med plats mellan solstolarna.Glöm ej.Cyklop,snorkel,solskyddsfaktor,plastpåse och bröd.
VARNING! Flygresan.Förbeställ en kvarter Renat.Som du sedan hallsar på muggen,för att däcka totalt.

Evert
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Evert » 2009-02-20 22:12

Allt finns på Patong och det är förvånansvärt billigt. Framförallt boendet om du ger dig tid till att leta lite. Beachen är väl sisådär, finns betydligt bättre stränder, men i det stora hela så är det på Patong man ska bo och (upp)leva.
Själv vill jag gärna slå ett slag för Thara Patong, perfekt läge, lungt och verkligen prisvärt.

Skriv svar