Hjälp med rutt för smekmånaden

Skriv svar
charlottexxs

Hjälp med rutt för smekmånaden

Inlägg av charlottexxs » 2011-08-12 21:21

Vi tänkte åka mellan 21 november - 8 december, vi har även med oss vår två åring.

Vi flyger till bangkok men kommer fram vid sju så får väl bli första natten i bangkok. Sen tänkte jag att vi flyger till Hat yai och åker till Kho Lipe. Vi vill också åka till Langkawi. Lite bara för att besöka Malaysia ;) men också för att de värkar vara lite mer stad där? (finns de någon annan malaysisk ö i närheten att ta sig til)

Men vi vill gärna besöka nått mer ställe, även dags utflykter är välkommet.

VAD VI VILL FÅ UT:
Lite lugn och ro, men vi är en familj (ADHD allihop;)) med en massa spring i benen. Min man ligger inte jätte gärna på en strand en hel dag (har aldrig hänt) så vi vill uppleva lugna, guldklimpar till stränder men vi vill också uppleva strand där de går försäljare av frukt, Massage o allt man läst om. Där man kanske kan gå i liten mysig stad på kvällen och käka och titta på saker? (om de fungerar på samma sätt som de gör när man reser i Europa? dvs går ut o äter på resturan i stan på kvällen)

Min man älskar djur och natur, så vi vill rida på elefant, bada med delfiner, besöka tigrar (såg att man kunde göra de i närheten av Bangkok_)
Gärna besöka träsk marker (såg att man kunde åka båt på träsk marker mm på langkawi) Gärna besöka någon tempel, vattenfall mm. Dock måste man kunna släpa med sig en vild 2 åring.:)

Sista två dagarna vill vi nog ha i Bangkok, för shopping, mannen vill besöka 4d bion, besöka tigrarna då ev?

Jag är ett hyfsat kontroll freak, måste de för att styra upp denna familjen:) Så vill gärna ha klart för mig innan vad man kan göra var osv.

charlottexxs

Inlägg av charlottexxs » 2011-08-12 22:02

Vad tror ni föresten om vädret i de delar jag tänkte besöka vid denna tid?

Skriv svar