Thailand tips

Skriv svar
Lina&Mathias

Thailand tips

Inlägg av Lina&Mathias » 2012-04-06 09:55

Hej! jag och min flickvän ska åka till Thailand 27 dec i 3 veckor, vi har bägge varit i Thailand förr ( jag 4 ggr ) ( hon 1 ggr ) och nu vill vi testa öar/ställen där vi ej varit.

Vi har bestämt oss för att besöka 4 ställen på våran resa och 2 är klara, de är Koh Lipe och Koh Tao så nu vill vi ha tips på 2 till öar/ställen Tack :lol: är varmt tacksamma för tips på grymt mysiga o underbara resorter/hotell på dessa öar!

tack på förhand Mathias & Lina 8)

Evert
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Evert » 2012-04-06 13:32

Lugna er med att bestämma er för Koh Tao - låt i stället vädret avgöra. Börja gärna med Koh Lipe fortsätt med en vistelse på Koh Bulon, kanske Koh Kradan, finns fler helt underbara öar längsmed er färd norrut, låt tillfälligheter avgöra, på detta sätt kan er resa verkligen bli oförglömlig.
Skulle gärna vilja rekommendera Samui, Phangan och Tao men inte just den årstiden, bättre att vänta tills efter den 15 Januari i alla fall.
Similian kan kanske vara något och eller Koh Kho Khao

Lina&Mathias

Inlägg av Lina&Mathias » 2012-04-09 09:19

Tack för dina tips Evert!
Vet du hur det är med hotell på Koh Lipe? vågar man vänta med att boka hotell och göra det på plats när det är över nyår?

Evert
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Evert » 2012-04-13 12:30

Boendet går ALLTID att lösa hur det sedan blir är en annan femma.
Vill du ha pool boka i morgon, ja kanske inte i morgon men väldigt tidigt.
Måste ni ha ac + Pattaya beach bör du nog vara ute i ganska god tid.
Väljer ni Sunrise kan ni vänta något längre.
Kanske inte helt fel att fundera på något boende mitt på ön = korta promenader till valfri beach + betydligt biligare.
Enbart fläktboende finns lite varstans med varierande standard.
De förhållandevis bästa boenden till vettigt pris försvinner först - kanske något att ha i beaktande.
Sök er nu runt på olika bokningssidor, alla sidor har INTE alla hotell, finns massor och byggs nytt, dock mest flotta dyra anläggningar.
Personligen tycker jag det är värt den (inte lilla men ändå) extrakostnaden som ac innebär, man slipper besvären med flugor, knott + allehanda fyr och flerfotingar som finns i parti och minut.

Skriv svar