thai mat

Skriv svar
olzzone
Flitig
Flitig

thai mat

Inlägg av olzzone » 2012-06-04 22:42

Är det någon som vill dela med sig av sina favorit thai mat ställen på samui.koh pangan och koh tao behöver inte vara "fina"ställen då jag letar efter thai husmanskost :O)
Har förtått att ninja crepes och green bird är populära "budget" ställen som jag lär prova.
Evert dela gärna med dej av nån riktig pärla ;O) har bokat pp samui att knoppa på så...............

Tack på förhand Fam Olzzone

Evert
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Evert » 2012-06-05 18:20

KhaoSan på Chaweng tillhör nog ett av de bästa, ja då räknar jag med allt, smak, service, utbud + kvalitet.
Will Wait granne med Svensen's glassbar var tidigare ok men tydligen bytt ägare, och int har det blivit bättre.
Du har också ett litet ruffigt ställe vid södra infarten till Chaweng, ett matställe för den vanlige thaiarbetaren, allt är ruffigt men maten är det absolut inte, bara de fattar vad du vill ha.
Islanders, även de har en del hyfsat thaikäk dock övervägande vesterländsk mat.
Sover du på P&P lär du direkt hamna på KhaoSan, är 1:a matstället du kommer till innan du når vägen - sen lär loppet vara kört. Annars ligger sen Islanders från KS snett tillhöger.
För övrigt har du annars en verkligen prisvärd australiensk grillreestaurang, höger sida, ca 500 meter söderut sett från KS, deras spareribbs är helt outstanding.
Varken på Phangan eller Tao vill jag framhålla någon speciell, kvaliten verkar variera lite med vilken maträtt du beställer = ingen som m.a.o. överglänser.
Sätt dig ALDRIG på en restaurang där det är ont om folk, då är det ALLTID något som är fel.
Nackdel med KhaoSan är att i bland får man vänta på sittplatser, ja även Islanders framåt kvällen har samma problem..

olzzone
Flitig
Flitig

Inlägg av olzzone » 2012-06-07 15:05

En bugar och bockar och tackar för tipsen

Fam Olzzone

Skriv svar