Resetips och massor med bilder från Sri Lanka

Skriv svar
LenaLof
Kontakt:
Resetips och massor med bilder från Sri Lanka

Inlägg av LenaLof » 2012-04-09 17:36

Jag ser att det är ett tag sen det har ställts någon fråga här, men jag ser också att det har efterlysta reseberättelser. Så jag tänkte dela av mig med vad jag har.

Jag har en massa tips och bilder samlade på min blogg, både kring mat, stränder, och utflykter/sevärdigheter. Jag fyller på lite varje dag med nya inlägg kring rundresan, men skicka ett mail om någon vill att jag ska prioritera att skriva om någon sevärdighet eller har någon fråga.

Sri Lanka är bland de finare ställen jag har varit, och rekommenderas verkligen

/Lena
http://www.ladiesabroad.se/search/label/Sri%20Lanka

annagranstrand@hotmail.co

Frågor Sri Lanka

Inlägg av annagranstrand@hotmail.co » 2012-09-30 11:36

Hej
Jag ska åka till Sri Lanka över jul/nyår 2012. De första 2½ veckorna ska jag jobba som volontär med jättesköldpaddor men sen har jag en vecka på mig att upptäcka landet. Jag vill se djungel, djur, gärna åka på någon form av safari med övernattning, dyka med hajar och gärna prova på/lära mig surfa. Vad har ni för tips? Jag ser typiskt svensk ut, finns det några områden man ska passa sig för? Är det bäst att växla till Srilankesiska pengar innan, fungerar VISAkort? Hur fungerar det med internet och vanlig el, speciella uttag? Vad ska jag tänka på övrigt?

Anna

Skriv svar