GIFT O SOKER UTRESA FOR MIN MAN

KatarinaS
Flitig
Flitig

Inlägg av KatarinaS » 2009-01-28 00:36

rambo skrev: jag tror det ar dags att folk som ni slutar att skramma folk med sant...
...jag tror du har forlampat oss gambier mycket.
Förminska inte problemet med HIV. I Sverige tar vi allvarligt på detta och det är (trots MYCKET låg förekomst är det ganska vanligt att man testar sig innan förhållande med oskyddat sex eller i vart fall funderar seriöst över riskerna).

För att kunna resa in i vissa länder krävs negativ HIV-test.

Det är ingen förolämpning att människor bör testa sig angående denna livsfarliga smitta.

Men jag kan hålla med om att "Gammal Hårdrockare" uttrycker sig väldigt olämpligt. H*n vet väl inte bättre... :?

Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-02-01 12:09

Jämfört med Sverige och europeiska mått mätt så har Gambia hög andel HIV-smittade.
http://www.gambiagrupperna.org/hivaids

"Officiella siffror anger 2-3 % av befolkningen. Statistiken är dock bristfällig så när Gambias Aidskontroll program (NACP) anger 1400 dödsfall i sjukdomen så uppskattar Världbankens hiv/aids projekt dödssiffran till 25 000.

Antalet smittade ökar dock snabbt, heterosexuella förbindelser är den vanligaste smittoorsaken
och både kvinnor och män drabbas lika, högsta förekomsten i åldrarna 20-25 år.

Bristen på kunskap är en stor orsak till den ökande spridningen. Människor känner inte till de vanligaste preventiva metoderna som trohet till en partner, användandet av kondom och avhållsamhet m fl. Religionens stora inflytande över vardagslivet bidrar till problemen eftersom både muslimska och kristna ledare motsätter sig bruket av kondom."

Jag säger till svenska kvinnor som knullar runt i Gambia som till svenska män som knullar horor i Thailand: Skyll er själva!
Men dessvärre så är det inte bara de själva som smittas, de drar det med sig hit till Sverige.
För jävligt rent ut sagt!

Gammal Hårdrockare
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Gammal Hårdrockare » 2009-03-20 17:53

Det var tydligen ingen av kvinnorna som vågade kommentera mitt sista inlägg. Trampade jag på en öm tå kanske? Är sanningen obehaglig?

Stålmannen

Inlägg av Stålmannen » 2009-03-20 21:52

Det var tydligen ingen av kvinnorna som vågade kommentera mitt sista inlägg. Trampade jag på en öm tå kanske? Är sanningen obehaglig?

Jag är ingen kvinna men svarar ändå Hoppas du ursäktar :roll:
Tror att "kvinnorna" Inte lägger ned energi på dina inlägg o det tycker jag dom gör RÄTT I !!!

Fru couscous
Flitig
Flitig

Gift o söker utresa för min man

Inlägg av Fru couscous » 2009-03-25 00:31

:oops: Lite pinsam diskussion detta med aids-problemet. Inte på så sätt att ämnet skall nonchaleras, tvärtom, det är ytterst allvarligt.Som bekant går det att bevisa vadsomhelst med statistik och att Världsbankens siffror skiljer sig markant från tex WHO, kan ju ha sin förklaring. Världsbanken är väl inte direkt känd för sitt humanitära engagemang utan är mer intresserad av att investera för bästa avkastning. Att investera i ett land med mycket hög dödlighet i HIV/Aids framstår väl inte som någon bra affär.

Visst finns det HIV/Aids i Gambia men i relativt liten omfattning. Det verkligt stora problemet är att hela den afrikanska kontinenten är bortglömd.
I Västvärlden skulle vi aldrig acceptera att så många människor dog utan att försöka hjälpa och ge bromsmediciner. Det är därför lite väl enkelt att reducera problemet till "kvinnor o män som knullar runt i Gambia o Thailand o tar skiten med sig till Sverige".

flyingnurse
Superflitig
Superflitig

Inlägg av flyingnurse » 2009-07-02 23:29

rambo skrev:oj afrikannare,
bra att hora du ar arg, vad ar du arg for?
jag bor har i gambia och vet vad som hander i mitt land. om hiv siffran ar hog kan du var snall att informera mig sa jag vet.
om Gambiska presidenten sa att han kan bota hiv-aids, det betyder inte att massor av de gambiska befolkningen bar sjukdomen.och fel har du ocksa om du tror att jag tror presidenten kan bota hiv-aids.
For mig vet jag inte vad jag ska faktiskt tror pa om det ar sant eller inte.
men en sak jag vill informera dig och gammal hardrockare ar att man maste vara sakert pa saker och ting innan man skriva om dom pa natet.
tack for denna gangen och jag for min del avsluta denna diskussionen.
har det bra och valkomna till Gambia.medan du ar har var snall att tar kontakt med halsovards ministeriet i Banjul for att tar reda pa hur mycket procent av befolkningen ar hiv-aids smittade i Gambia.Du blir forvanad.
rambo
hej

Jag har talat med olika personer på hälsomyndigheterna i Gambia och varit på olika hälsocentra, när vi diskuterade HIV frågan sa de först att det inte fanns någon statistik, men efter ett tag gjorde det trots allt! Som alltid med statistik så kan man glida lite åt olika håll beroende på vem som ska få del av det!
Man får också räkna med att det finns ett stort mörkertal eftersom det i Gambia som de flesta andra ställen i världen är mycket skamfullt och man vill inte testa sig och få svaret!.
Men de siffror som de gav mig var ca 2% av total befolkningen som bär på viruset! vilket innebär att det blir betydligt högre i den fertila befolkning. Eftersom mer än 50% av Gambias befolkning är barn och ca 20% äldre icke fertila! Och ser man då till de personer som rör sig i turistområden och ofta har olika sexuella förbindelser med turister är risken betydligt mycket högre än vad den är i befolkningen totalt!
Hur som helst så är det alltid bra att kolla en gång för mycket än för lite, så finns det ju kondomer!!! som är en underskattat livförsäkring.

Skriv svar