Sheraton hotell och spa i Gambia eller Sunfamily

Skriv svar
Malou

Sheraton hotell och spa i Gambia eller Sunfamily

Inlägg av Malou » 2010-09-21 10:53

Jag och min sambo och våra 2 barn har precis "hittat" landet Gambia och är jättesugna på att åka dit :D ..
Vi hittade hotellet Sheraton som är ett All inclusive hotell, men det är väldigt dyrt :( . Är det någon som bott på det hotellet och som kan rekommendera det?
Eller är det någon som vet hur SunFamily Lemon Creek är???

/M

Gabriellur
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Gabriellur » 2010-09-21 19:06

sheraton ligger inte så¨jätte nära senegambia och runt där det är mycket turister om man vill åt det. Lemon creek ligger närmre. MIna föräldrar bodde där förra året då de var nere och hälsade på mig och min familj där, de tokgillade det hotellet och det var gulligt, trevlig personla, fina rum(Med gambianska mått)
Fler frågor skriv gärna till mig
gabbis6@yahoo.se

Ritva
Bofast
Bofast

Inlägg av Ritva » 2010-09-25 16:56

Sheraton ligger väldigt långt från affärer och restauranger.
Den är dock på promenadavstånd (1-2 km) från den lantliga byn Brufut, men troligen ger personalen inga som helst tips på vad som finns där i form av lokal marknad, små kvartersbutiker och primitiva gatukök. Det enda som rekommenderas är Senegambiaområdet, "turistghettot" som ligger ca en mil bort (bilvägen). Det lär gå gratis bussar dit och tillbaka.
På Sheraton är man väl skyddad från "riktiga" Gambia. Annars är det ett stilfullt hotell med väldigt vackra byggnader och utsmyckningar i lokal stil.

Det finns några bra strandbarer i närheten som har drycker och även billig o bra mat om man beställer i förväg.

Lemon Creek har ett kök som är berömt för mycket god mat.

Malou

Inlägg av Malou » 2010-09-28 14:40

Tack båda två för dom fina tipsen.
Vad underbart det är att hitta ett sådant här forum och få bra tips från människor som varit på ens resemål :)!
Tack återigen

kyllikki
Flitig
Flitig

Inlägg av kyllikki » 2010-10-02 21:28

Efter 3 resor till Gambia skulle jag nog rekomendera Senegambia eller Lemon Creek. Det förstnämnda är barnvänligt med 2 poolområden och egen strand. Jag åker med min tonåring i februari och väljer att bo där av bekvämlighetsskäl. Vi har frukost och middag inbokade i priset. Hoppas ni får det trevligt i "The smiling coast"!

Masch

Inlägg av Masch » 2010-10-12 14:07

Finns väl fler hotell i Gambia en endast de två?
Såg Sheraton i listan som finns på följande länk, men lemon creek finns säkert också recenserat där.

http://www.trivago.se/gambia-87/hotell# ... 1,2,3,4%22

Skriv svar