Resa själv till Gambia

Skriv svar
LAURA
Flitig
Flitig

Resa själv till Gambia

Inlägg av LAURA » 2011-06-09 22:30

Jag funderar på att åka till Gambia en vecka i sommar-och kommer isåfall att åka ensam.

Jag undrar om det finns fler kvinnor här som rest ensamma?Finns något jag ska tänka på, risker, osv?

Vart i Gambia bör jag åka? Jag är mycket musik och dans intresserad och vill se uppträdanden och själv ut och dansa-tillhör dock inte de yngsta, så jag är inte intresserad av ungdomliga nattklubbar.

_Felix_
Superflitig
Superflitig

Re: Resa själv till Gambia

Inlägg av _Felix_ » 2011-06-10 22:31

LAURA skrev:Jag funderar på att åka till Gambia en vecka i sommar-och kommer isåfall att åka ensam.

Jag undrar om det finns fler kvinnor här som rest ensamma?Finns något jag ska tänka på, risker, osv?

Vart i Gambia bör jag åka? Jag är mycket musik och dans intresserad och vill se uppträdanden och själv ut och dansa-tillhör dock inte de yngsta, så jag är inte intresserad av ungdomliga nattklubbar.
Laura, jag tror inte du skall oroa dej. Väl på plats kommer du bli väl ohändertagen. Du är inte ensam som kvinlig singel-resenär i Gambia dock en udda årstid.De flesta reser Dec-April.
Gambianer älskar musik och dans i alla dess former och jag vågar nästan garantera att du blir uppbjuden. :oops:
Tror du kommer att trivas i Senegambia området.
Ha det nu riktigt bra på din resa och ta hand om dej.

LAURA
Flitig
Flitig

Inlägg av LAURA » 2011-06-11 00:13

Felix

Tack för att du svarade. Jag antar att du själv varit Senegambia , kan du rekommendera mig vad som är sevärt, klubbar ( för oss över 35, där inte unga killar som erbjuder sina tjänster håller till),sevärdheter, restauranger, utflykter osv

Tacksam för svar :) !!!

EAD
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av EAD » 2011-06-11 16:49

Hej Laura!

Kontakta Ali, se hemsidan www.gambiainside.com så får du garanterad hjälp med vad som händer och även hjälp med påträngande folk (kallas Bumster).

Och, som sagt var, ha en trevlig tid i Gambia!!!

MVH Erik

Ritva
Bofast
Bofast

Inlägg av Ritva » 2011-06-22 22:05

Laura, dansställen där unga killar inte bjuder ut sig till singelkvinnor i alla åldrar, de ställena finns inte. Det gäller bara att ha skinn på näsan, en stor portion humor och ett kraftigt mentalt pansar mot smicker och professionella komplimanger, så kan man dansa och ha kul utan följder.

Senegambia är ett turistområde med en restaurang- och klubbgata med ett 20-tal eller fler ställen vägg i vägg och i två våningar. Det är bara att utforska! Börja med Chosaan, till exempel. Lättåtkomligt, och livemusik varje kväll. Eller vilken annan som helst.....

------------
Hmm... jag såg att du reser på sommaren. Då vet jag inte hur många av Senegambias klubbar o dansställen är i gång överhuvudtaget. Det får du se!

kyllikki
Flitig
Flitig

Inlägg av kyllikki » 2011-07-03 22:10

Jag har rest till Gambia både själv och med manligt sällskap. Sista resan dit var med min 14 åriga son och en väninna. Har du varit i Gambia eller Afrika tidigare och vad har du för erfarenhet av att resa. Det är
frågor som jag skulle ställa mig är:
Vill jag ha nära till allt?
Ska jag laga maten eller äta ute?
Hur ska jag förflytta mig mellan klubbar och boendet?
Min vän Ritva vet det mesta om Gambia och läs gärna vad hon skrivit i forumet.
När jag reser brukar jag följa hjärtat och trumman. Gambia är ett trevligt land och hitta dina egna vänner så blir allt lite enklare. Lycka till med din resa. :D

LAURA
Flitig
Flitig

Inlägg av LAURA » 2011-07-04 19:21

Jag har varit i Guinea, men då i manligt sällskap. Jag vill äta ute, gå på klubbar (inget ragg), är intresserad av djembetrummor och musik överhuvudtaget.Älskar att dansa, träffa människor och är social och öppen, framförallt skulle jag vilja lära känna inhemska familjer och umgås med dem.

Jag tycker om den avslappnande attityden som finns i Västafrika.

Tack för alla svar!

Anna_Wa
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Anna_Wa » 2011-08-12 13:32

Nu kanske det här är ett svar som kommer lite sent eftersom du ville åka under sommaren, som ju lider mot sitt slut.

Jag skulle nog precis som dom flesta andra rekommendera Senegambiaområdet under sommaren då det är lågsäsong och svårt att hitta musik och underhållning i något annat område.

Naturligtvis skulle du kunna bo i ett annat område men då få spendera pengar på taxi för att på kvällar kunna ta dig till senegambia för underhållningen.
Senegambia är under lågsäsongen ganska avslappnat och med lagom mycket turister. I princip alla restuaranger håller öppet och ett flertal har livemusik och underhållning varje kväll.

Choosan har mycket duktigt liveband och likaså Ali Baba's har härlig musik.

Hoppas att du har kommit iväg på din resa eller är påväg, Gambia är underbart på så många sätt.

LAURA
Flitig
Flitig

Inlägg av LAURA » 2011-08-12 18:54

Det blev ingen resa denna sommar, men det kommer att bli av. Tack för alla tips.Jag kommer att åka till Gambia, när det blir vet jag inte nu.Men kanske i vinter.

Skriv svar