Banksäkerhet????

Skriv svar
Bridaso
Superflitig
Superflitig

Banksäkerhet????

Inlägg av Bridaso » 2013-05-03 12:58

Ett Tips!!

Ha koll på pengar ni sätter in på konton i Gambia. Jag satte in pengar med personligt bud på mitt Gambia-konto ,som tur var fick han och behöll kvittot. Fick mitt kontobevis den 30 april..och dröm om min förvåning när inte pengarna fanns registrerade där!! Efter många samtal och upprörda röster så fick vi veta att banktjänstemannen (kvinnan i detta fall), aldrig satt in pengarna pga. att de ej hade nån el...Hmmm och elen hade inte kommit tre veckor senare heller!!!???? Pengarna ska vara insatta nu...men väntar på det nya kontobeviset.....

iza
Superflitig
Superflitig

Inlägg av iza » 2013-05-04 12:32

Hoppsan, vilken bank var det? Trust bank :)

Hur är växelkursen i gambia nu? Lönar det sig fortfarande att skicka med ria och sätta in på banken eller är det bättre kurs om man flyttar via banken (swedbank till trustbank) Någon som vet?

Bridaso
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Bridaso » 2013-05-04 17:16

Standard Charter Bank...

Kursen var 527dalasi för 100 s.kr här om dagen...Anv. visa 2 kort och bet 10kr per uttag....

Bridaso
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Bridaso » 2013-07-15 09:25

Ett Tips!!

Ha koll på pengar ni sätter in på konton i Gambia. Jag satte in pengar med personligt bud på mitt Gambia-konto ,som tur var fick han och behöll kvittot. Fick mitt kontobevis den 30 april..och dröm om min förvåning när inte pengarna fanns registrerade där!! Efter många samtal och upprörda röster så fick vi veta att banktjänstemannen (kvinnan i detta fall), aldrig satt in pengarna pga. att de ej hade nån el...Hmmm och elen hade inte kommit tre veckor senare heller!!!???? Pengarna ska vara insatta nu...men väntar på det nya kontobeviset.....

............................................................................................................................................................................................................................................
Pengarna ej insatta på kontot ännu...men kvitto finns att det är insatt!!! Via telefon meddelar de att pengarna finns på kontot...men INTE på kontoutdragen!! Får allt göra ett personligt besök!

gambia
Flitig
Flitig

Inlägg av gambia » 2013-07-16 17:54

Hej!

Jag blir såå ledsen. Är det ingen man kan lita på i Gambia. Ljuger alla i detta land?? Jag är ledsen att säga detta för jag verkligen älskar Gambia..men min långa och hårda erfarenhet är att väldigt många där ej talar sanning..Det finns säker människor där som är goda men under alla mina år i detta land har det alltid slutat likadant, men svek och lögner..

Skriv svar