Hemma igen :D

Skriv svar
åsvittinge

Hemma igen :D

Inlägg av åsvittinge » 2007-11-01 19:06

Kom hem igår från PEK, hela familjen är super nöjd :D Vi har bott på Kanta Residence, bra mat fast lite smaklöst. De flesta tunisierna var trevliga, glada och bjöd på sig själva. Enbart två gånger upplevde vi att de försökte "lura" oss, en taxichaufför och en resturang ägare. Det mesta var billigt förutom frukten, bananer kostade 53 kr/kilo :!:
I havet var det 21 grader varmt, i luften mellan 22-27 grader. Sol-moln-regn, som en svensk sommar.
Påstridiga försäljare vänjer man sig med, när de frågade vad vi kom ifrån svarade vi bara: from the sky, we are ailiens. De kom av sig och började skratta. Vi kommer garanterat att åka tillbaka, barnen(10,13 år) tjatar redan.

Nicki
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Nicki » 2007-11-01 23:24

Det låter jättehärligt, kul att ni trivdes! Det verkar ju som om ni ändå haft bra tur med vädret, det kan ju vara osäkert vid den här årstiden!

Jag längtar dit (som alltid), men nu är i alla fall nästa sommars Sousseresa bokad! :D

Innerjoin

Härligt!

Inlägg av Innerjoin » 2007-11-03 13:26

Vad kul att ni trivdes!! Bra kommentar till försäljarna :lol: Vi åker till Sousse/PEK 1/6 , ska bo på Occidental Allegro Riviera 2 vuxna+4 barn/tonåringar (16,14,10 och 7) - vi längtar redan!!! Kul att dina barn gillade det.
Vi var i Turkiet, Side 2005 - och där kan vi snacka jobbiga försäljare :( Har ju bara hört neg. om Tunisien om detta, men tveksamt om de kan vara jobbigare än i Side!?

Innerjoin

Inlägg av Innerjoin » 2007-11-03 13:27

Förresten! Var ni på Vattenlandet (Aqua Park, heter det väl?)? Isf: Vad tyckte ni? Hur mycket kostade inträdet?

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2007-11-03 18:23

Kul höra att ni haft det riktigt bra där :D
Och att ni hade tur med vädret för det kan vara regn o rusk , men även fint väder där denna tid på året :D

Verkar allafall som ni haft en br och kul semester !
Och visst finns det folk som skrivit negativt om Tn.med..
Det beror ju helt på vad man är ute efter på sin resa...
Ett "försvenskat"alternativ eller ett genuint alternativ ...

Nicki
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Nicki » 2007-11-03 21:57

Innerjoin! Om jag inte minns alldeles galet så tror jag att entrén till Aqua Park i Port El Kantaoui kostade 12 dinarer för vuxna och 7 för barn. Någonstans däromkring ligger det i alla fall :D

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2007-11-04 22:08

Tror jag missade att skriva angående Aqua palace , vattenparken ni undrade om :D
Först måste jag säga att jag själv har varit där en enda gång men detta är för många år sen,så man kan ej jämföra detta med nu ...
Sen har det ej blivit av för att för jag trivs hellre vid havet än i ett vattenpalats, det är ju upp till person ...
Men sist jag var i Tn.nu för ca 2 mån.sen pratade jag med ett Algeriskt par som varit där med sin dotter .De åkte dit varje år de var i Tn.och de åker en gång per år.
De tyckte det var bra , lite mycket folk bara :(
De visade några videon de hade spelat in där och det såg helt ok ut,men som de sa otroligt mycket folk ...
De hade lite dans där som de drog igång vid poolerna och deras dotter älskade det , hon var med på videon och dansade :D
I sin helhet tyckte de att det var ok, bara lite mycket folk och att man ej fick ta med sig egen mat eller dryck in på området var negativt..
Så som sagt kan jag tala för vad de tyckte om parken och det var en relativt positiv upplevelse vilket jag hoppas att alla får då de åker dit

Här är en sida ni kan gå in och kika på om just denna plats :D

http://www.acquapalace.com :D

Nicki
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Nicki » 2007-11-06 11:24

Det är ofta mycket folk på Aqua Palace, så om man har barn som inte är simkunniga, så måste de bevakas noga, vilket kan vara lite svårt om man har flera o alla vill bada i varsin pool... :lol:
Det finns lite "vakter" vid kanorna, men de är ganska släpphänta, så man måste själv ha stor uppsikt över barn(o sig själv, lätt att bli pååkt).
Det kan som sagt vara ganska trångt i vattnet. Själv anser jag att inget kan slå det fantastiska havet, men har man barn så uppskattas det att besöka ett sådant här ställe.
Hotel Marabout i Sousse har också vattenrutschbanor, man kan betala entré till dessa för en dag även om man inte bor på hotellet.

Skriv svar