Tunisisk tjej

Skriv svar
Salem

Tunisisk tjej

Inlägg av Salem » 2008-01-10 09:43

Hello det här är igentligen inte en rese fråga man jag ska försöka göra det till det.
Jag brukar åka till tunisien varje sommar är halv tunisier
Bor i sousse o är ute varje kväll.
Vilken stad är det bäst party i Sousse eller hammamet
Har varit på calypso i hammamet helt ok men jag tycker att borabora ä överlägset mycket bättre va tycker ni ???

Min igentliga fråga Jaghar träffat en underbar tjej från tunisien bra familj o allt sånt därvi planerar att kanske gifta oss vad ska jag tänka på???
Någon som tagit hit en tjej från tunisien ???
Tack för svar
Kram

cappicio
Superflitig
Superflitig

Inlägg av cappicio » 2008-01-10 12:50

Nä, ingen tjej men en man :)

Jozie
Bofast
Bofast
Kontakt:

Inlägg av Jozie » 2008-01-11 13:01

Min pojkvän har både tunisiska vänner som har tagit hit sina tunisiska fruar, plus att han har en tjejbekant som blivit hittagen av sin halvtunisiska make. Verkar i regel vara lättare för tunisiska/halvtunisiska män att ta hit sina tunisiska fruar än vad det är för svenska tjejer att ta hit sina tunisiska män, iaf i de "fall" jag har hört. :)

sarahjmk

hej

Inlägg av sarahjmk » 2008-01-24 15:12

du som tagit en tunisisk man till sverige, berätta mer. själv är jag halv tunisier, bosatt i tunisien, men vi planerar att flytta till sverige, är det en bra idé?

cappicio
Superflitig
Superflitig

Inlägg av cappicio » 2008-01-24 18:06

Det beror på... det är inte lätt att komma in i det svenska samhället alla gånger o dessutom om man heter t.ex mohammed . Tyvärr!!!

isse

Inlägg av isse » 2008-02-06 00:12

Hejsan sarahjmk.
Vi bor i eller utanför en liten stad som heter Ljungby,på mitt jobb fanns det en kille som hette mohammed och han var delägare i den firman jag jobbar på så för honom funkade allt perfekt,han är en av dom snällaste personer jag någonsin träffat, jag tror att det beror på var man bor och hur man själv är som person.Språket är nyckeln till allt.
Jag har själv ett Ungerskt namn å det funkar hur fint som helst.
Lycka till å välkommen till Sweden....

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2008-02-06 10:57

"Verkar i regel vara lättare för tunisiska/halvtunisiska män att ta hit sina tunisiska fruar än vad det är för svenska tjejer att ta hit sina tunisiska män, iaf i de "fall" jag har hört. "

Det tror jag med i vissa fall som du skriver Jozie :D
Men om vi leker med tanken att det är en tunisisk man som tidigare varit gift med en svenska och gift om sig igen med med en tunisisk tjej efter han fått kanske medborgarskap eler PUTT.eller liknande så är det mycket svårare för den att ta hit henne från Tunisien.
Just pga.många gör så att de gifter sig md en europe för att kunna senare ta hit sin tunisiska tjej...
Men nu var ej fallet så från början så de ju inget att oroa sig över :wink:

Och önskar era män som är på väg hit VÄLKOMNA !!! :)

Jozie
Bofast
Bofast
Kontakt:

Inlägg av Jozie » 2008-02-08 13:44

ja: ) ,det var precis så det gick till i det fall jag känner till bäst. Mannen var "sambo" med en myyyyycket äldre kvinna (hon kunde lätt ha varit hans mamma) till han fick uppehållstillstånd. Direkt därefter separerade han, och något år senare ansökte han om att få ta hit sin tunisiska fru (som han gifte sig med strax innan de ansökte). Inget problem! Det gick superdupersnabbt att få svar. Så i det fallet påverkade det inte alls vem han varit tillsammans med innan eller på vilket sätt.

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2008-02-08 21:16

Jo jag känner också till en del fall som du beskriver Jozie,men andra fall som de fått sina återkallanden från migrationsverket.Efter de skillt sig från sin äldre dam som de sällskapat med en tid för sitt Putt.
Tyvärr är det ALLT för många som försöker göra på det sätttet nu och utnyttjar sina sällskp/fruar i Sv.för att få det de vill ha,ett Putt.
För i grund och bottentror jag att många,INTE alla nu,men säkert 70% av alla som kommer till Sv.strävar efter en muslimsk fru som har samma strävan,kultur och tro som de själva..
Sen är det ej alla detta men många :D

Det var lite utsvävande från tråden men men ....
Hittade lite inf.om just det med fru och skillsmässor osv.

Citat från migrations verkets hemsida:
"Har sökanden bildat ny familj i hemlandet gäller strängare krav för att tillstånd skall beviljas."

Ett till :
"När anknytningen upphör kan också Migrationsverket återkalla Ditt uppehållstillstånd."

Skriv svar