royal salem

Skriv svar
lina89

royal salem

Inlägg av lina89 » 2008-03-04 22:54

hej!
jag ska åka till tunisien för första gången den 30 april och bo på royal salem.
det finns alltså två "royal salem"? bredvid varandra lr är det jag som fattat fel när jag läst vad ni skrivit?
är det billigt att leva där nere? god mat? fräsch dusch/toalett på hotellet?
jag längtar skitmycket fast är nervös för hur det kommer vara där nere.

tack på förhand!

AT
Superflitig
Superflitig

Inlägg av AT » 2008-03-11 13:06

Hej!

Om du åker med Fritidsresor förmodar jag att du ska på på Royal Salem Beach. Där bodde vi 2 veckor förra året och trivdes jättebra. Dock fick vi en oväntat
orfräsch lägenhet som inte stämde överens med katalogen, så efter några dagar bytte vi lägenhet. Det bor många ryssar och engelskmän på de andra 2, även fransmän. Kruxet var att alla ville vara vid Royal Salem Beach pooler, vilket gjorde att man fick gå upp mitt i natten för att tingad solsängar. Idiioti!!! Vi var mest vid havet och då räckte det om man gick ner vid 6.30 för att boka solstolar :). Skämt å sido, lite irriterande var det allt, men jag hade det mysigt på morgonen nästan mol allena med havet framför mig.

Det ligger 3 Royal Salem hotell intill varandra. Royal Salem beach är förstås det strandnära av dem.

Hoppas att du ska trivas bra. Vi tyckte mycket om hotellets personal och buffén.

Lyckost som ska åka!!

AT

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2008-03-11 22:25

Hotellen har jag alldrig bott på så det kan jag ej uttala mig om :cry:
Men för övrigt så är Tn.ett billigt land at leva i jämfört med sv.mått.
Det som är dyrt tycker jag är den importerade alkoholen som är SVINDYR!!
Mensen finns mycket goda viner och äl som är gott för de som dricker det :D
Mat på restauranger...billigt MEN det beror på lite var man äter,väljer man ett flachigt turistställe i turistiqzone så kan det vara närapå sv.priser..
Själv anser jag att man bör prova de ställen där tunisierna äter själva och man får då smaka på "det riktiga "tn.köket ej denna turistanpassade mat som ej smakar så bra :( (min egen åsikt)
Så var ej rädda för att ge er ut utanför de typiska turistståken och lite mer inåt i Sousse så khittar ni bra st'llen,kanske ej ser så tjusiga ut,kan bestå av ngr.pllast stolar och ord,sen är det tunisier som sitter utanför , prova där!!
Att ge sig iväg ut ur turistfällorna kan många tycka är otryggt,men icke!
I Tn.har jag aldrig nånsin kännt mig rädd(har vart där många ggr.och bott där så de inte bara en gång..)vare sig i mörka gränder elelr gator kvällstid då mörkret faller på...
Snarare att jag gärna ej gör det i Sv...
Garanterat GOD MAT!!
Cosucous måste ni prova!!! vegitarisk och med kyckling eller kött.
Kanongod!!

lina89

Inlägg av lina89 » 2008-03-21 10:36

tack för bra svar! :)
nu har jag börjat fundera på vilket flygbolag man flyger med, vi ska ju åka med fritidsresor och jag trodde de va tuifly vi skulle flyga med men tydligen inte, och jag hittar inte nånstans vilket det är.
vi åker från örebro, någon som vet vilket bolag det är? vilket flög ni med?
:)

Sousseannika
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Sousseannika » 2008-03-21 12:48

lina89 skrev:tack för bra svar! :)
nu har jag börjat fundera på vilket flygbolag man flyger med, vi ska ju åka med fritidsresor och jag trodde de va tuifly vi skulle flyga med men tydligen inte, och jag hittar inte nånstans vilket det är.
vi åker från örebro, någon som vet vilket bolag det är? vilket flög ni med?
:)

Ni kommer att flyga med Fresh Air from Tunisia - Nouvelair (www.nouvelair.com), vilket även står utsatt på Örebro flygplats hemsida.

Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2008-03-23 01:01

Det är även Detur som har med Nouvelair från Sv.sen minns jag ej galet även likaså wing som delar flyget med Fritidsresor så alla de som åker till Tn.från Orb.åker med Nouvelair. :D
Även de som åker från Skavsta åker med dem.OM jag ej är helt ute o cyklar :D
Kan ju vara bra för den som åker från de andra ställena att veta även om detta ej var riktigt frågan :wink:

Nicki
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Nicki » 2008-03-23 23:37

Från Göteborg flyger man i sommar med FlyNordic i stället för Nouvelair som det har varit de senaste åren, det är gemensamt för Fritidresor och Ving.

Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2008-03-24 00:43

Detta har egentligen inte med frågan från början att göra...men en liten grej kom jag på bara...
Hm....nu blev jag lite fundersam här... :o
För det står även på Orb.s hemsida att man flyger med Fly Nordic,MEN sen kollar man vidare på sidan på "destinationer"står det att dessa flygs med Nouvelair....
Så de står 2 olika saker allafall på Orb.s hemsida...sen vet jag ej hur det är på Landvetters sida...Men det kan vara samma sak där....
Kan vara så att Fly Nordic har hyrt in plan från Nouvelair så att de går under deras namn & flygningar... :o

Eller så har de inte bara uppdaterat deras sida än
:D
Ja ja..de va lite av dagens i-lands problem :D

Skriv svar