Vädret i Mars

Skriv svar
Dian

Vädret i Mars

Inlägg av Dian » 2008-03-06 01:49

Hej.

Jag och min sambo ska åka för första gången till Tunisien och Hammamet 12 Mars. Jag hade tänkt att det skulle bli en sol och bad semester, men har förstått nu att det kanske inte är så varmt där.

Nån som vet hur varmt det kan vara där?

Jozie
Bofast
Bofast
Kontakt:

Inlägg av Jozie » 2008-03-06 13:51

Det är i princip omöjligt att sia i väder. Mars-april är väldigt osäkra månader. Solen värmer oftast, men i skuggan kan det kännas riktigt kyligt.

Jag var där i mars (hmm, eller var det april?) förra året och fick gå i min ullkappa som jag även använde i Sverige vid den tiden. I solen kunde det kännas svettigt men så fort man kom ut ur solen så var det kyligt!

Man får nog glömma det där med att bada i alla fall. I mitten/slutet av maj kan man väl börja bada, men tunisierna går nog inte gärna i förrän framåt juli. :)

Sousseannika
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Sousseannika » 2008-03-08 14:53

Jag kom hem från Sousse igår fredag den7:e mars. I början av veckan var det riktigt varmt och skönt ca 25 grader, het vårsol och vi låg på stranden ett par dagar där de nu börjar rigga upp parasoller och stolar. Dock inte så mycket turister där än. Badade eller rättare sagt tog några snabba dopp och simtag. Det var det fler som gjorde, både turister och tunisier. Onsdag torsdag var det regnigt och kallt typ ruskpricksväder men igår fredag soligt och varmt igen. Jag har gått i t-shirt och sandaler när det varit som bäst, jeans, ulltröja och strumpor på kyliga kvällar. Vädret har alltså varit växlande och enligt tunisierna i Sousse så är det brytningstid mellan vinter och vår. Enligt lokal väderrapport igår skulle det vara fint nu i helgen och även in i veckan. Hoppas ni får uppleva lika varmt och gosigt som vi! Men rådet blir att ta med strumpor, de kalla rumsgolven är ingen höjdare att gå barfota på...

Jozie
Bofast
Bofast
Kontakt:

Inlägg av Jozie » 2008-03-12 15:26

Kan tillägga lite att vädret kan vara VÄLDIGT skiftande i mars-april. Man kan ha tur som Sousseannika och få flera varma dagar, men det kan lika bra bli en vecka med dåligt väder. Frågade min kille senast igår (han bor tom lite söder om Sousse) om det går att bada nu, och hans kommentar var "BADA???? NUUUUU??". :D

Ladda upp med varmare kläder, och packa lite tunnare också, så att du är garderad vilket väder det än blir. Det är mitt råd.

Skriv svar