Vädret i Sousse i början av juni?

Skriv svar
Jezzica
Flitig
Flitig

Vädret i Sousse i början av juni?

Inlägg av Jezzica » 2008-03-09 18:19

Funderar på att boka en resa till Sousse första veckan i juni. Har aldrig varit i Tunisen förut, så tänkte höra lite hur vädret är då? Hur många grader i luften och i vattnet? När börjar högsäsongen? Är det bättre att åka till Turkiet om man vill ha sol & bad? Eller är vädret ungifär desamma?

/Jessica

Sousseannika
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Sousseannika » 2008-03-09 20:31

Jag var där i mitten av maj förra året precis när det blivit bra väder både på land och i vattnet, fick en rejäl solbränna och åkte tillbaka första veckan i juni och då var det ännu bättre. Runt 25-30 grader varje dag. Åkte tillbaka sista veckan i augusti och ännu varmare 30-35 vattnet svalkade knappt alls.

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2008-03-09 23:46

I Juni så har ej riktigt högsäsongen kommit igång.
Personligen tycker jag det är skönt att åka då,vädret helt ok, bad sol ingår då :D
Och högsäsongen har ej kommit riktigt igång då!
Det är skönt för det blir ett annat tempo på hela Tn.och det känns lite mer som stressigt då högsäsongen är igång på riktigt.
Vilket jag inte tycker är skönt..
För vädret är ändå helt ok under den tid på året.
Har nog mätt uppåt ca 45 grader(och ingen svalka vare sig i vind,vatten eller ngn.stns..) högsäsong under bra sommrar i Tn.
Men för övrigt tycker jag Tn.är ett behagligt land att bo i året om alla de årstider de har som vi ,,,dock slipper man den "underbara"vintern i Sv. :wink:

GÛZEL
Superflitig
Superflitig

Inlägg av GÛZEL » 2008-03-12 10:58

Jag var i Tunisien början av juni ,dagarna var skönt varma o på nätterna man kunde sova utan att man har blivit störd av värmen.I Turkiet det kan va kanske lite mindre varm på dagana fast jag hade skönt varm där okså i samma tid visa dagar för varmt.Men på båda länderna man ska va försiktig med solandet redan i maj,juni,man kan bli lätt solbränd!!!!
Trevlig resa o jag tror inte att du blir besviken nån av länderna :lol:

Jozie
Bofast
Bofast
Kontakt:

Inlägg av Jozie » 2008-03-12 15:21

Jättesvårt att sia i väder! Jag och min kille var i Hammamet 2004 2-16 juni. Det året kom värmen ganska sent. Vi hade helt okej väder, men vattnet var kyligt. Inte så att man ville ligga i vattnet flera timmar om man säger så. Vi hade också några dagar med regn.

Det kan ett annat år vara strålande sol och jättevarmt. Som sagt, svårt att säga. Oftast tycker jag att Tunisien brukar bli varmt tidigare än Turkiet, men det är ju inget som säger att det inte skulle kunna bli tvärt om i år. Jättesvårt!

Skapligt varmt bör man ändå kunna räkna med. :)

GÛZEL
Superflitig
Superflitig

Inlägg av GÛZEL » 2008-03-12 21:58

Det har du rätt i Jozie.Jag var i Turkiet 2006 början av juni kunde inte vistas på solen för att det brände.Så min 1 vecka gick under parasol i säkerhet .Men ändå jag har blivit brun.

Skriv svar