hotell vincci el kantaoui

Skriv svar
Ninnus

hotell vincci el kantaoui

Inlägg av Ninnus » 2008-03-26 15:48

:D Vad är det för barpriser på hotellet?
Finns det olika sorter öl o vart handlar man i så fall.
Köper man frukostbuffen på hotellet?

Mvh Ninna

litenterry

Inlägg av litenterry » 2008-03-27 21:29

Jag själv och två andra tjejer funderar också på att åka till det här hotellet, men känner att vi vill veta lite mer. Finns det möjlighet att köpa matkuponger till buffe´n (vad kostar det i så fall) eller är man tvungen att boka halvpension i förväg. Hur ser kokmöjligheterna ut i lägenheterna, går det bra att laga lite egen mat, eller är det mest anpassat för frukosten. är solstolarna vid poolen gratis eller måste man betala för dem, i så fall hur mycket? Finns det möjligheter att köpa råvaror så man kan laga mat själv eller är det att äta ute som gäller? 8) :?:

Tänk att man kan vänta så på att få åka till solen.

litenterry

Inlägg av litenterry » 2008-05-06 15:52

Är det verkligen ingen som vet något om det här hotellet, gällande mat och liknande. Hur är lägenheterna, är det möjligt att laga lite egen mat om man skulle vilja.

Resan är beställd, men det är ju alltid roligt att veta lite innan man kommer dit.. Kramar till er alla.. 8)

Sousseannika
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Sousseannika » 2008-05-07 09:26

Själv har jag ingen erfarenhet av just det hotellet men det bör den resebyrå ha som du bokat hos..dessutom om du googlar på hotellnamnet så finns rätt mycket info från olika resebyråer som har hotellet i sitt program, både svenska och utländska. Andra gästers intryck och erfarenheter hittar du också, bl.a på www.tripadvisor.com samt här på forumet om du trycker på sökknappen och lägger in hotellnamnet där.

antagligen
Kontakt:

Inlägg av antagligen » 2008-05-08 22:22

Jag bodde på hotell Vincci i september förra året. Min upplevelse var i stort sett bra men ha inte för höga förväntningar på hotellet trots att det står att det är 4-stjärnigt. Jag skulle säga att det är 2.5-3 stjärnigt.
När vi kom fram första dagen och hade bokat en lägenhet med kokvrå så fanns det inga som helst tillbehör eller vad man ska säga, inte en enda tallrik, bestick eller kastrull. Vi gick ner till receptionen och bad om att få det och fick vänta i 2 timmar innan någon kom föribi. Förutom det så blev det stopp i toaletten och strömmen slutade fungera i vår lägenhet den första dagen. Vi fick heller ingen lägenhet med balkong som vi hade beställt så det fick vi klaga på.
Angående solstolarna så är de gratis om man håller till på Vinccis del av stranden. Det finns en liten mataffär i närheten av hotellet. Ta till vänster och gå 100 meter, sedan över vägen. Annars rekommenderar jag Magasin general.

Limonka

Inlägg av Limonka » 2008-06-01 03:02

Första gången jag åkte till tunisien bodde jag på Vincci med mina föräldrar och vi fick en underbar lägenhet med utsikt över poolen och eftersom vi kom fram mitt i natten var vi törstiga och fråga i receptionen om det finns något som är öppet så sent, så skickar han iväg en man och 10min senare knackar någon på dörren där mannen står med 2 vattenflaskor och växel och kvitto för att visa att han inte tagit några pengar.
Dem är väldigt ärliga och servicen är helt fantastisk.
Vi hade helt underbara 2 veckor på Vincci, för att bara 3 veckor senare åka tillbaka med en väninna.
Vi hade det helt underbart stor lägenhet med utsikt över havet på högsta våningen, det var mer än vi förväntat oss. Underhållningen på hotellet var bra med nya saker varje kväll.
Det finns affärer, restauranger, pizzeria, vattenpipscafe, pianobar, diskotek inne i hotellet så orkar man inte gå ut finns det att göra där.
Det enda negativa med Vincci är tyvärr deras mat, gå hellre över gatan och ät på antingen den lilla restaurangen eller på den Italienska pizzerian som ägs av en man med hela sin familj, super söta.

Ha en trevlig semester!

Skriv svar