Sousse och Hotell Kaiser

Skriv svar
Elli

Sousse och Hotell Kaiser

Inlägg av Elli » 2008-05-07 15:39

Hej!!

Vi reser till Sousse om 2 veckor. Första gången till Tunisien. Har kikat runt lite på forumet och det har varit till stor hjälp, jag var väldigt skeptiskt till Tunisien men nu ser jag fram emot resan :lol:

Är det fler som bott på Kaiser nydligen, tänkte hur hotellet är i dagsläget :wink: ?? Eller någon som ska resa dit om 2 veckor?

Ska lusläsa lite eftersom jag precis hittat hit så kommer jag med ev frågor 8)

Sousseannika
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av Sousseannika » 2008-05-07 16:13

Kaiser är mitt andra "hem"...har bott där 5 gånger där det senaste halvåret. Exakt vad vill du veta? Mer än halva hotelldelen är renoverad med stambyte, utbyte av sängar/ möbler + utbyte av kakel, trappsteg/ledare i de allmänna utrymmena vid baren, tapphusen ommålade etc. Nere i källarplanet finns en ny relaxavdelning där man kan få massage, träna, bada etc. En rätt så basic frukost serveras på 5:e våningen. På kvällen kan man äta en liten buffémiddag där för 8 dinarer exkl dryck. Poolen är pytteliten men å andra sidan så har du bara 5 min promenad til beachen och havet ser du när du står utanför entrén, gå bara rakt ned så är ni framme och där har hotellet en egen solstolsuthyrning (hälsa till Fathi från mig). Han går runt och tar upp beställningar på dryck, pizza, smörgåsar och sallad om man vill ha det på stranden och de hämtar från Kaisers restaurang. Toaletter finns på andra sidan gatan inne på hotell El Hana. Kaiser har en liten mini-shop (Mohammed som driver den pratar lite svenska, hälsa från mig) samt en pizzeria/grillrestaurang. Det finns två internet-datorer en trappa upp. Såväl restaurangen som baren är ett populärt tillhåll för lokalbefolkningen. Tryck på sök-knappen och skriv ordet Kaiser så hittar du fler inlägg. Om du vill se lite bilder från Kaiser, stranden, Sousse och Tunisien i allmänhet så kan du kika in i min bildbank www.pbase.com/svampa mapparna Tunisien och Medina.

carrosin

Hej!

Inlägg av carrosin » 2008-07-25 12:41

Hejhej, du menar väll möjligtvist att du ska åka 30:onde?

För det ska jag, ska också bo på det där hotellet. Vet dock inte så mycket om det eftersom det är första gången jag åker (:

Är ni många som ska åka?

Skriv svar