Vädret i Maj?

Skriv svar
NathalieF

Vädret i Maj?

Inlägg av NathalieF » 2009-04-28 10:12

Hejsan! Jag och min familj funderar på att boka en sista minuten resa till Tunisien nu den 13,e Maj. Jag undrar om det finns någon som vet hur vädret brukar vara i mitten på Maj? Kan man bada i havet? Tack på förhand :) / Nathalie

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2009-05-01 08:55

I maj brukar det generellt vara varmt där-o nu har vädret vart helt nice under en tid i Tn.så tror nog att ni kommer att få det skönt o varmt :wink:

Det är dock svrt att spå i väder-men om man ser nu hur vädret vaart i Tn.en tid så kan man närapå räkna ut hur vädret blir sen.
Har vart i Tn.under denna tid på året o dnog har det vart varmt allt de ggr jag vart där :D även så man kan bada i havet.
lite svalkande (vilket det ej alltid är på sommaren i Tn.ibland känner man knappt skillnaden på hav o land)men så skönt :wink:

cappicio
Superflitig
Superflitig

Inlägg av cappicio » 2009-05-02 09:19

De gånger jag har varit i Tn i maj så har det gått att bada MEN man har trott att man skulle möta isbjörnar.... iskallt med andra ord.
Tunisierna har stått på stranden o tittat frågande på varandra medans dom sagt mehbullah....(idiot typ) men efter att legat på stranden o solat så var det trots allt skönt att svalka sig

Nicki
Superflitig
Superflitig

Inlägg av Nicki » 2009-05-03 10:40

När jag har varit i Tunisien i maj månad så har jag haft allt från 12 till ca 32 grader under loppet av ett par dagar....Väder är ju omöjligt att spå, ett par regnskurar då och då är normalt, även om det är sol emellanåt.

Jo, jag har badat då också...mest för att man skulle...och nej, varmt är det INTE, det blir mest ett snabbdopp, för det behöver vara varmt ett bra tag för att solen ska värma. Vinden på stranden kan ju vara lite kylig då och då är man frusen innan man ens hunnit i..

Däremot är det väldigt grönt och vackert där under den tiden, inte bränt och torrt som senare på sommaren.

NathalieF

Inlägg av NathalieF » 2009-05-03 12:48

Tack så mycket för era svar! Nu får jag hoppas på det bästa då helt enkelt och hoppas på att temperaturen här hemma sjunker lite så man märker någon som helst skillnad i Tunisien :) Tack igen! /Nathalie

Skriv svar