Att åka mellan Mir och Sousse är både billigt o bra.
En resa med taxi kostar en ca 15dinar om man kör på taxameter vilket rek.för annars blir ni blåsta på en o annan dinar..
Säg att taxametern ska vara på annars ta en annan taxi-risken att de säger att den är trasig är stor vänd på klacken då o gå så vips funkar den
Sedan finns även tåg som går mellan kostnad för dessa är endast ngn dinar,och bussar (lokala)som är nog det billigaste färdsättet i Tn.
Louage finns som Cappicio redan nämner,de finns stationer i typ var stad där de avgår-men man kan även vinka in en på gatan som man ser,skillnaden mellan vanlig taxi o louage är att louagen har en blå rand på mitten vilket en vanlig taxi ej har.
Att åka till Sousse beror på trafiken hur låmng tid det tar men en ca 20 min.vid normal trafik kan man räkna med(taxi,bil).
Att ta sig dit själv så går det med bussar eller tåg ,även louage går dit-kostnad på detta vet ej då jag aldrig åkt dit så utan med bil...
Men torde ej kosta så många dinarer.Man kan hyra bil o¨å själv för att se sig om mer i området.
Södra tn.är fint och lite av ökenllandskap vilket visar vilka kontraster som finns jämtemot turismens Tn.Man kan åka flera mil genom ett ökenliknande landskap och se olivodlingar mm.
Sfax är värt ett besök tycker jag där det är fint och långt från turismen då denna ej hittat hit riktigt.
Vill man ännu längre ner så Gabes,en storliten stad men ett gammalt och välbevarad stadskärna som är som förr i tiden.