Alkoholen ja...visst finns det att köpa, den köper man Magasin General, det är en egen"affär"i en Supermarket eller i alkoholdelen på Monoprix, (större varuhus)
I Kantaoui finns en supermarket till hö.om ingången till marinan, det är en egen liten affär som ligger mittemot vanliga superkarketen-inte alls svårt att hitrta.
Sedan i Sousse finns ett x.antal supermarkets man handlar i, säg till taxin bara att ni ska till general magasin, så kör han er till en affär, gå in i den sen finner inne i den ett"bolag".
Att rida dromedar beror lite på vad ni får för pris, förhandla priser!!
Finns en halvdagsturer i utkanten av Sousse, fast de marknadsförs i utkanten av öknen..)kostar runda 15 -30 dinarer, med transport till och från hotellet oftast.En bit bröd får man på turen oxå .
Finns rätt mkt olika lokala försäljare oxå som säljer sina turer och de kan man förhandla fram bra priser med, se bara till att kanske inte betala direkt utan vänta med betalningen till de hämtar er.JAg talade med ett par som blivit lurade just på detta då de betalt först sen kom ingen...
Sedan finns det 2 dagars turer ner i Sahara, de kostar runda ca 1000 skr.totalt med hotell,buss, dromedar ridning mm.allt ingår i det..
MEN Då är frågan om amn vill lägga 2 dagar på en tur om man e borta i en v. endast...?
MEn det är upp till var o en...
Att tänka på ...köp inget första dagarna dvs.souvenirer , shopping mm. då blir ni garanterat lurade de bra om man ser lite på priser först i ngr.dagar sen kan man handla o glöm ej att pruta!!
Sedan rek.jag som alltid att man ska bege sig utanför turistomr.då får man ännu bättre priser och ett annat folk möter man...de e mer lugna av sig utanför turistkomplexen...
En muslim tar aldirg ngn i handen med vä.hand eller tar emot ngn mat eller dyl med den då den används till lite mindre rena saker

Och man kan tänka på att man kanske tar med lite papper,servett då man besöker en toa då det kanske inte alltid finns papper på dessa då tunisier torkar sig på annat sätt...
MEN på turistorterna finns det oftast papper...
Sedan ska man komma ihåg att det är ett muslimskt land och man hör böneutroparen 5ggr./dag vilket är rätt charmigt ändå, jag känner mig hemma där

då man sitter o avnjuter en god the i ett lokalt cafe o hör böneutroparen o ser på det vardagsliv som levs omkring och bara insuper atmosfären
Finns en hel del man kan "tänka på"skulle kunna skriva en bok om detta land

så skriv lite mer specifikt så svarar jag + många andra som har sitt "andra hem"i Tn. hehe