Frågor ang. Hammamet

Skriv svar
ihyrta

Frågor ang. Hammamet

Inlägg av ihyrta » 2010-09-08 17:48

Hej!
Jag och min fru ska till Hammamet nu i början av Oktober och vi har några frågor som vi hoppas få svar på.´

Går det att ta med sig sitt kort (visa) och ta ut tunisisk valuta i Hammamet?

Vad kostar en lite lättare lunch samt en rejäl middag?

Mvh Johan

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2010-09-18 19:50

Ang. Hammamet så vet jag ej så mkt om mat osv. då jag hellre tillbringar min tid i Sousse än H. För att det är en mer plastig ort än Sousse o andra platser i Tn.
Sen är det snäppet dyrare än på andra ställen just pga det är turistigt...
Mat är billigt om man vill i Tn. om man håller sig från de turistiska platserna , räkna med att de finns mat för ca 20 kr -uppåt. beroende på hur mkt man vill lägga ut ;)
En rejäl middag kan man räkna på en ca 100 kr - uppåt för 2 pers. Sen gäller de att leta sig tills ställen där tunisier själva äter där e de generellt billigare...
Men angående pengar o kort, funkar utmärkt att ta ut med Visa och även andra kort, ett tips har ni Ica kort så ta med de istället för det e gratis uttag i utlandet så där spar man en slant :)
Sen sparar man kvittot då man ska växla tillbaka pengarna på flygplatsen då det är in/ut försel förbud på denna valuta. Dock brukar de slinka med en o annan dinar som sparas till nästa gång hehe....

Hoppas ni kommer att trivas i Tn. o åk med öppet sinne o glädje så kommer ni att gilla det ;)

Skriv svar