Enkelresa till Tunisien

Skriv svar
j.ostergard

Enkelresa till Tunisien

Inlägg av j.ostergard » 2012-01-14 22:15

Hej!
Jag undrar om det är någon som vet var man kan finna de bästa enkelresorna?
När jag har kollar runt på nätet har jag endast funnit resor där man måste göra olika stopp en längre tid, som Frankrike eller Tyskland.
Skulle vara skönt att hitta en resa med smidigare resväg!
Mvh

ja :)
Bofast
Bofast

Re: Enkelresa till Tunisien

Inlägg av ja :) » 2012-01-24 19:24

j.ostergard skrev:Hej!
Jag undrar om det är någon som vet var man kan finna de bästa enkelresorna?
När jag har kollar runt på nätet har jag endast funnit resor där man måste göra olika stopp en längre tid, som Frankrike eller Tyskland.
Skulle vara skönt att hitta en resa med smidigare resväg!
Mvh
Spännande!! va ska du göra där, bosätta dig där eller provbo eller annat kul hehe...de alltid lika kul o höra om folks berättelser o deras Tn.

De billigaste och smidiagst kommer du undan med en chaterbiljett, utan att använda återresan :)
De brukar normalt ligga billigare än reg. bilj med enkelresa .
ANnars kan du finna "supersavewr" (tror ja de hette) då vissa bolag erbjuder en enkelresa endast till destination..Kanske vore ngt.?
Beror lite på när du tänkt åka oxå, för de större bolagen kör ej till Tn. än, endast Detur har biljetter ned nu snart o de säljker inte enkelvägar,m eller jo förresten de gör de ju dock FRÅN tn. - sv. till rätt dyra priser men inte till Tn - Sv.

j.ostergard

Inlägg av j.ostergard » 2012-01-24 21:55

Det kommer bli så att jag åker för att träffa min framtida man, hihi. Så det kommer bli lite så att jag provbor där en period och sen senare troligtvis åker tillbaka igen på riktigt.
Men så det är alltså inga problem med att ta en chaterresa utan att åka tillbaka? I sådanafall är det ju det absolut billigaste alternativet. För över allt jag letar är det massor utav byten och det känns så väldigt onödigt. Men jag ska söka på supersavern som du pratade om o se vad jag finner.

ja :)
Bofast
Bofast

Inlägg av ja :) » 2012-02-05 18:38

j.ostergard skrev:Det kommer bli så att jag åker för att träffa min framtida man, hihi. Så det kommer bli lite så att jag provbor där en period och sen senare troligtvis åker tillbaka igen på riktigt.
Men så det är alltså inga problem med att ta en chaterresa utan att åka tillbaka? I sådanafall är det ju det absolut billigaste alternativet. För över allt jag letar är det massor utav byten och det känns så väldigt onödigt. Men jag ska söka på supersavern som du pratade om o se vad jag finner.
Det är alltid kul o provbo tillsammans o en bra erfarenhet så man känner lite av hur livet kan bli tillsammans.MEN sen är de bra om man kommer ihåg att det är inte detsamma som att ni bor ihop i Sv. för ska din blivande man söka till sv. sen? under tiden du bor där o du väntar på hans
tillstånd?Eller är tanken att ni bor tillsammans, gifter er, du åker till sv. sen flyttar du dit permanent? För samma sak då att man bor tillsammans på riktigt är en helt annan sak även i Tn. som Sv.
Bara OM din man ska söka till Sv. så är de viktigt att du förbereder honom på alla skillnader i Sv. i jämförelse med Tn. Det sociala systemet , pengar, livet här o där. Det är helt olika 2 kulturer som möts vilket kan vara lite svårt ibland med krockarna men men ...

Nu tillbaka till ämnet igen, du kan köpa chater,sen ej utnyttja biljetten tillbaka, säg bara till personalen på plats att du ej tänker utnyttja din biljett hem igen.
Sen när du ska ha en biljett tar du kontakt med Detur, som är enda bolag som säljer enkelresor tillbaka till sv, Under förutsättning att du reser själv, har d din blivande man m,ed dig kan du ej köpa biljett från dem om ni vill resa tillsammans till Sv. reglerna är såna att en tunisier som ej har stämpel i passet från europa kan bli stoppad i tullen pga detta o ej få resa med.
Men de är en annan femma. Nu till biljetten till dig, köp chater, säg till att du ej reser med tillbaka sen dags för hemfärd, kontakta detur för en enkel väg hem. Finns självklart reg. flyg eller kanske båt till Fr. eller It. elelr Malta sen billig stol tillbaka till Sv. är oxå en lösning :))
Lycka till med allt !!!

Skriv svar