Volontarresa till sydafrika!

Sydafrika, Kenya...
Post Reply
sydafrika

Volontarresa till sydafrika!

Post by sydafrika » 2013-08-14 13:53

Hejsan!
Jag ser ofta inlagg om folk som vill aka och jobba som volontarer men vet inte vilka organisationer som ar seriosa eller inte. Jag kan fran egen erfarenhet tipsa Sydafrika och Khaya volunteers www.khayavolunteer.com De har projekt i flera lander i Afrika samt flertal i Port Elizabeth dar jag ar. Vill ni hellre boka direkt med en organisation i Walmer township i Port Elizabeth sa kan jag tipsa om www.izizweprojects.co.za
Detta ar ganska mycket billigare an manga andra och du kan se vart pengarna gar. Det gar att bo i vardfamilj eller i ett hus tillsammans med andra volontarer. Transport till och fran ditt projekt ordnas mm. Undrar ni nagon sa svarar jag garna pa fragor! eller maila mig direkt pa magdalena@khayavolunteer.com

Desires
Superflitig
Superflitig

Sydafrika - volontärer

Post by Desires » 2013-08-15 11:02

Hej!
Vilket suveränt bra inlägg du skriver här, jag vet att det finns många som gärna vill jobba som volontärer just i Sydafrika, här har du gett dem jättebra information om vilka organisationer som är seriösa, tack för det! Jag ska vidarebefordra denna information när jag hör någon som är intresserad av detta. En liten fråga till dig bara: Är det bara ungdomar som jobbar som volontärer eller finns det även folk från den äldre generationen där? (50 o 60-plusare?)
Vi har rest runt i Sydafrika och älskade detta land, ska tillbaka senare i höst. Det finns så otroligt mycket fint att uppleva där, tragiskt att det även finns så stor fattigdom o andra svåra problem där, så ni volontärer gör verkligen något riktigt bra för landet!
Vill du läsa min långa artikel m många foton från vår semesterresa där år 2008 kan du titta in här http://www.desires.se/#post0

sydafrika

Post by sydafrika » 2013-08-15 21:12

va roligt att du tycker det! Haftig resa ni gjort, jag har sett mycket av sydafrika men har en heldel kvar :) Det ar sannerligen ett underbart land! Jag moter dock valdigt fa svenskar, inte traffat en anda de senaste 4manderna :)
Det ar manga unga som kommer och volontarar, kanske mest for att det ar lattare nar man inte har familj och fast jobb mm. Men de kommer aldre ocksa. vilket jag uppskattar mycket, den levserfarenheten hjalper dem mkt da volontararbetet kan vara valdigt tufft emotionellt. Om du funderar pa att aka sa tycker jag absolut att du/ni ska! Man lar kanna landet pa en helt annan niva! Vore toppen om du vill tipsa om Khaya och Izizwe som du forstar ar behoven andlosa och det ar ibland valdigt frustrerande att se :(
Kul att du gillade mitt forsta inlagg nagonsin :)

Post Reply