Dominikanska killar...

Skriv svar
Sofia

Dominikanska killar...

Inlägg av Sofia » 2007-04-16 10:46

Hej!

Jag vet inte riktigt om det här passar in på ett reseforum... Men tänkte ändå fråga om det är någon som har nån erfarenhet av dominikanska killar och seriösare förhållanden? Eller typ förlängda semesterflirtar...

Jag var till Dominikanska republiken nu i mars o träffade en jättegullig kille :D . Jag tog det väl inte så allvarligt, även om jag tyckte jättemycket om honom, för jag var ju bara där på semester. Men han ville att vi sku hålla kontakten och jag tänkte att det kan ju vara kul att maila o så.

Men nu håller han på ringer mig! Och härom dagen när han inte kom fram på min mobil ringde han hem o pratade med min mamma och undrade om det var säkert att han hade ringt rätt nummer. Det är ju jättekul att han faktiskt är intresserad av att hålla kontakten... Men jag vet ju inte riktigt vad jag ska tro, det här hade jag inte väntat mig. Kan det här vara äkta, eller vad är det?

Och så vill han att jag ska komma o hälsa på när jag får sommarlov.. Och när jag sa att jag inte har pengar till det, sa han att han sku spara och skicka mig det som fattades! Och han tjänar inte mycket...

Hoppas att nån kan ge mig lite råd. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.. :?

Blondi

Dominikanska killar

Inlägg av Blondi » 2007-04-16 18:46

Hej Sofia!!!

Vi var oxå på DR nu i mars...
Vilket hotell bodde du på när du var där?
Det finns många fina killar där nere som menar allvar.
Vi var även där nere dec -06, där jag träffa en kille, höll kontakten och åkte ner nu i mars igen. Dom är så mycket mer annorlunda än svenska killar..... Mycket härligare..... :D

Så visst kan det vara äkta, vem säger att den rätte bor i sverige....

Kramar

Sofia

Inlägg av Sofia » 2007-04-16 19:35

Hej Blondi!

Jag bodde på Carabela i Punta Cana. Var bodde ni då?

Ja, visst är de härliga los dominicanos :P Jag gillar verkligen deras sätt de är alltid trevliga o lätta att prata med (ok visst smörar de säkert en hel del för turisterna, men ändå..) och de verkar alltid vara så avslappnade och tar det lugnt. Men de får ändå saker gjorda, men utan stress. De är inte som spanjorerna som bara ska göra allt "mañana mañana" och sen bara stressar och ändå inte får något gjort. (börjar bli trött på deras tafatthet och brist på engagemang nu :?

Hur gick det med diin kille nu då när du kom tillbaka i mars? Var det samma sak eller funkade det inte?

Så har du några tips på vad jag ska ta mig till med min "papito"? :roll:

Krams krams

Blondi

dominikanska killar

Inlägg av Blondi » 2007-04-16 19:45

hej igen!

Vi bodde på Occ Allegro Playa Dorada i Playa Dorada... Helnöjda! :D
Denna gången träffade min bästa tjejkompis oxå en grabb där nere..
Dessa två grabbarna är polare så snacka om att vi hade riktigt skoj! Fick se så mycket annat än bara det "turistiga" lixom...

Nu gör vi allt för att hitta billiga resor ner till DR i sommar... Vi kollar även hur man ska gå till väga för att ta hit dom till Sweden. :D
Det är ju inte helt lätt om man säger så....har du några tips?

Vi kan ju bara tala för vår del, men försök o håll kontakten så länge du kan o bara kör på....vad har man och förlora? :D

Någon annan som vet så bara skriv.... :D

kramar

Sofia

Inlägg av Sofia » 2007-04-16 20:12

Gud vad kul ni måste ha haft!

Jag åkte med ett gäng partyglada spanjorer som bara ville ligga på hotellet o dricka rom hela dagarna.. Så jag "rymde" från hotellet och träffade Eddy och fick se mycket mer än mina tråkiga vänner med rommen i jacuzzin :)
Vi hängde mycket på lite olika bachatabarer och åkte motoconcho mitt i natten (i regnet..inte bra för min förkylning..men men :roll: ) m.m. och så fick jag uppleva ett totalt dominicanskt strömavbrott ute på landet, det blev helt svart, man såg ingenting, inte ens utomhus.. Lite läskigt..

Åh, jag vill åka åka dit i sommar! Men jag har bara inte råd.. måste stanna hemma o jobba :cry: Men härom dagen sökte jag lite på internet efter billiga flyg och det billigaste jag hittade kostade 7000-8000 kronor (bara flyg). Jag sökte på "cheap airline tickets" på google.

Hur man tar dem till Sverige har jag ingen aning om, men kan tänka mig att dat är svårt. Som turister kanske det går ett tag..men om de ska stanna längre antar jag att det är bäst att ni gifter er :wink: Och det kanske ni inte riktigt känner för..än :roll:

Om det blir nåt mer mellan mig o Eddy så blir det nog jag som flyttar dit.. Jag kände som om jag kom hem när jag kom dit... men jag vet inte om jag
klarar mig utan all den lyx som vi är vana med i Europa.. Nåja det är nog rätt långt dit iaf..om det blir aktuellt.
Men jag ska försöka hålla kontakten och så måste jag försöka ta mig dit igen. måste få in det i mitt "livs-schema" mellan allt jobb och plugg.. men jag kan ju kanske plugga där försråss :P :!: Nej.. nu är dte bäst att jag slutar innan det hela drar iväg och blir helt out of limits.

Ha det!

Lika
Kontakt:

Inlägg av Lika » 2007-04-18 21:52

Hej hopp

Jag känner många DR killar, även tjejer för den delen.
Vill bara säga att bland killarna är det mycket snack. De drar sig inte för att flirta med någon, även om tjejen redan är upptagen. Otrohet är mycket vanligt. Det är status bland killarna att ringa tjejer utomlands. Har en polare som tom ringt sin norska "väninna" för att jag skulle prata med henne, varför vet jag inte. Men lite för att framhäva sig själv tror jag.

Tyvärr är det bland tjejerna hög status att ha en vit kille. Jag har fått många förfrågningar om jag inte har någon killkompis som vill gifta sig med dom. Det spelar ingen roll hur han är, eller ålder eller något! Det är tragiskt.

Vi har försökt få en kompis att komma över till Sverige. Men det går inte. Han får inget visum, även att han har en returbiljett osv.

Men det är väl inte det som frågan gäller egentligen? Är du kär och känner för att satsa? Eller har känslorna svalnat? Det är som sagt ett liv på DR som gäller om det inte blir giftemål och flytt till Sverige.
Linda

majsan
Flitig
Flitig

Inlägg av majsan » 2007-05-04 02:36

Sofia skrev:Gud vad kul ni måste ha haft!

Jag åkte med ett gäng partyglada spanjorer som bara ville ligga på hotellet o dricka rom hela dagarna.. Så jag "rymde" från hotellet och träffade Eddy och fick se mycket mer än mina tråkiga vänner med rommen i jacuzzin :)
Vi hängde mycket på lite olika bachatabarer och åkte motoconcho mitt i natten (i regnet..inte bra för min förkylning..men men :roll: ) m.m. och så fick jag uppleva ett totalt dominicanskt strömavbrott ute på landet, det blev helt svart, man såg ingenting, inte ens utomhus.. Lite läskigt..

Åh, jag vill åka åka dit i sommar! Men jag har bara inte råd.. måste stanna hemma o jobba :cry: Men härom dagen sökte jag lite på internet efter billiga flyg och det billigaste jag hittade kostade 7000-8000 kronor (bara flyg). Jag sökte på "cheap airline tickets" på google.

Hur man tar dem till Sverige har jag ingen aning om, men kan tänka mig att dat är svårt. Som turister kanske det går ett tag..men om de ska stanna längre antar jag att det är bäst att ni gifter er :wink: Och det kanske ni inte riktigt känner för..än :roll:

Om det blir nåt mer mellan mig o Eddy så blir det nog jag som flyttar dit.. Jag kände som om jag kom hem när jag kom dit... men jag vet inte om jag
klarar mig utan all den lyx som vi är vana med i Europa.. Nåja det är nog rätt långt dit iaf..om det blir aktuellt.
Men jag ska försöka hålla kontakten och så måste jag försöka ta mig dit igen. måste få in det i mitt "livs-schema" mellan allt jobb och plugg.. men jag kan ju kanske plugga där försråss :P :!: Nej.. nu är dte bäst att jag slutar innan det hela drar iväg och blir helt out of limits.

Ha det!
Hej vännen,,håller inte alls med vad Lika skrev den 18/4,,jag har själv upplevt så mycket på Dom-Rep,,och måste väl säga att mer ärliga människor träffar man inte på(vad gäller kärlek)....jag var själv tillsammans med en Dominikask kille i 4-år,, vi träffades 7ggr,och han fick inget visium hit till Sverige fast jag sökte 2-ggr sen gick han bort år 2003 när det var såna stormar+regn och han jobbade med båtar,och tyvärr miste jag han då,,men jag hant träffa han 2-ggr det året(2003) +5ggr förut-innan han gick bort :cry: (träffade han 1999) efter dess har jag haft inte kunnat resa dit nå mer,,men nu känns det som jag vill åka tillbaka nästa år igen..
Men okey alla strandraggare ska man ju inte lita på,men så är det ju överallt var du reser,,det gäller även på Dom-Rep,,man måste ju alltid tänka förnuftigt,sen är det ju ett fattigt land,,men med så många positiva människor ändå...förstår inte hur dom kan vara så positiva????med så mycket problem,,men jag tror att Carina kan ge dig mycket bra svar på allt,som bott där så länge,,jag beundrar henne +familj,,så hoppas hon ger dig ett positivt svar..

KRAMAR IFRÅN BRITTIS

Ritva
Bofast
Bofast

Inlägg av Ritva » 2007-05-19 20:49

Detta liknar litegrann en tråd som finns ganska högt uppe på avdelningen Gambia/Senegal här. Läs gärna där också, en del är gemensamt. Förstås är inte DR muslimskt som Gambia är. Alltså förekommer inte månggifte.

Det som säkert är väldigt likt i de två länderna, är att så många är desperata och vill därifrån. Ofta är en seriös relation till någon i väst det enda sättet att kunna resa utomlands.

Sofia

Inlägg av Sofia » 2007-05-19 22:23

Ritva skrev:Detta liknar litegrann en tråd som finns ganska högt uppe på avdelningen Gambia/Senegal här. Läs gärna där också, en del är gemensamt. Förstås är inte DR muslimskt som Gambia är. Alltså förekommer inte månggifte.

Det som säkert är väldigt likt i de två länderna, är att så många är desperata och vill därifrån. Ofta är en seriös relation till någon i väst det enda sättet att kunna resa utomlands.
Jag ska kolla den tråden. Kommer du ihåg vad den heter? Jag hittade ingen som direkt verkade handla om det här...

Ritva
Bofast
Bofast

Inlägg av Ritva » 2007-05-20 11:03

Tråden heter "Funkar Gambianskt/Svenskt par i Sverige?" ...jaja, lite längre gånget än den här tråden som bara handlar om "killar". Men du ser gemensamma drag, och mycket som skiljer.

Åsa

Splittrad

Inlägg av Åsa » 2007-05-31 22:59

Hej!

Jag har varit i DR ett par gånger, träffat på en underbar man, vi håller kontakten nu när jag är hemma. Jag vill inget hellre än att åka tillbaka men det funkar ju inte, jag är ju inte gjord av pengar direkt. Ibland känns det så hopplöst att jag bara vill sätta mig ner och gråta, vilket händer ibland. :cry: Sen kommer tillfällen när jag tycker att jag är en idiot som har "kärat ner mig" i någon på andra sidan jordklotet. Vi känner ju inte varandra men ändå är jag helt galen i honom. Det gör ont att inte kunna träffas. Jag ville bara säga att det kändes skönt att jag inte är ensam om mina funderingar och att det är intressant att få ta del av hur man kan ta tag i det på olika sätt. :roll:

jedaj79

Var uppmärksam!

Inlägg av jedaj79 » 2007-10-02 20:37

Hej!
Har läst allt som skrivits och tänkte jag skulle ge ett råd om Dominkanska killar!
Jag har spenderat mycket tid på Dominkanska, bla en period på 6 månader då jag träffade "min" kille och bodde hemma hos hans familj. Älskar verkligen landet och människorna som bor där... De är otroligt vänliga och glada själar. :P
MEN!!! Precis som på alla andra ställen, finns det falskhet och rötägg! :twisted:
Killen som jag träffade var ett utav dessa rötägg så jag har verkligen blivit blåst och sårad! Och det hela slutade med att jag åkte hem gravid! :cry:
Men det jag vill säga är att dessa människor är underbara och jag vet flera som har fått hit sina killar och det funkar hur bra som helst. Ha bara comon sence. En av varningssignalerna är så fort de vill ha dina pengar, och var uppmärksam för de kan komma åt dem utan att man ens tänker på det!! :shock:
Så ha detta i minnet och var uppmärksam. Och om det är nåt nu undrar över så kan ni bara fråga!

Blondi

Hej hej!!!

Inlägg av Blondi » 2007-10-03 18:13

Det är mycket intressant o läsa om allas situationer, även om din var mindre rolig.
När var du nere på DR?
Själv har jag träffat en dominikansk kille sen i december -06, har varit där nere tre gånger sammanlagt sen dess. Funderar på att åka ner snart igen. :D Det finns ju inga mer underbara människor än dom...och landet är superhärligt o vistas i.

Kan du inte berätta mer om hur du märkte av att din kille var en av dom som inte vara så snälla???
Och lite andra varningssignaler, för själv har jag aldrig märkt av någonting sånt, utan vi har nästan bara haft det jättebra tillsammans. :D
Om du vill så klart...

Hur går det för er andra som oxå har förhållanden med grabbar där nere???

Hur svårt är det verkligen för dom o komma till sverige, nån som vet?!!

Ha det!!!

Kramar Blondi

jedaj79

Inlägg av jedaj79 » 2007-10-04 00:32

Hej!
Första gången jag var nere i DR var våren 2000 och trots att jag mer eller mindre bara var inne på hotellets ägor blev jag verkligen förälskad i landet med en gång... :D
Efter det har jag varit där 6 gånger varav en gång 6 månader och en annan 4 månader. Senast var nu i våras!
Håller faktiskt just nu på att försöka hitta jobb där nere och åka ner några månader innan min dotter skall börja skolan!

Vet inte om jag kan säga nåt direkt som jag märkte av! Det var så mycket och jag måste erkänna att jag själv blundade för väldigt mycket!! :oops: Var helt ensam där nere med en bekantskap som bestod av hans polare, så jag var rädd för att lämna honom och bli helt ensam och utfrysen.
Men jag kan nog generellt säga att pengar är alltid en varnings signal. Vet att det kan vara en svår fråga med tanke på att de oftast inte har speciellt feta plånböcker. Men så länge han jobbar för sig tycker jag det är ok.
En annan sak man kan göra sig uppmärksam på är om han gärna tar med sig dig ut och visar upp dig, det är bra, då har han ingen dominkansk flickvän. Om han har tjej/er som hör av sig ofta från annat land eller om han hänger mycket på stranden på dagarna och på klubbarna på kvällarna kan det vara varningstecken. :twisted:
Kanske några bra tips på saker man kan ha koll på men i allt det här får man inte glömma att alla verkligen inte är sådana och människorna i DR är verkligen härliga!!!!

Så till dig personligen hoppas jag verkligen på det bästa och att du inte har råkat ut för en SANKY PANKY!!!! 8)

Det där med att få hit dem till Sverige har jag själv inga erfarenheter av men har många runt omkring mig som har fått hit sina killar. Måste säga att jag tycker verkligen att det har verkat jätte svårt för vissa och jätte lätt för andra. Giftermål är inget som krävs men det underlättar lite, så även att ha barn tillsammans...
Men vill oxå varna för att ta hit dem. Har själv märkt att för det mesta när en tjej tar hit en kille så funkar det inte, spelar ingen roll från vilket land! Tror att det bästa är att leva en lång period (år) tillsammans i hans land och se om det funkar överhuvudtaget!
Men även här finns det undantag såklart!

Så när hade du planer på att åka ner igen? Om vi är där samtidigt hade det varit kul att träffas... Det är alltid bra att ha svenska kontakter där nere...
Var i DR brukar du vara?
Själv har jag för det mesta bott i Sosua och fallet kommer nog bli så denna gången oxå, eller Cabarete.

Ha det bra!!!
8)

Dojjan

Inlägg av Dojjan » 2008-01-28 16:19

Hej!
Jag undrar vad man ska slå för telnr när man vill ringa till dominikanska republiken! Träffade nämligen helt underbara kompisar när vi var dit sist och fick tel nr.. Men dom har bara skrivit tel nr där inget landsnummer eller annat?
Någon som vet?
Fick ett nr med (XXX) XXX-XXX Ska man slå nr i parentesen? Eller? Hjälp mig! Hade så gärna velat komma i kontakt med dom!

jedaj79

Inlägg av jedaj79 » 2008-01-28 18:59

Landsnummret till Dominikanska är 001 sen följt av 809 och efter det resterande nummer....
Ex: 001-809-9357xxx
Hoppas att detta hjälper och att du kommer fram....
Är på väg till DR nu så om det är nåt du vill ha hjälp med där nere så säg bara till...
MVH
Emilyn

Dojjan

Inlägg av Dojjan » 2008-01-28 21:24

Åh tusen tack!
När åker du dit?
Blir så avis på alla som får åka dit när man själv precis har kommit hem till verkligheten!
DR måste vara paradiset på jorden! Jag har rest mkt men aldrig varit på ett så underbart ställe som DR!

jedaj79

Inlägg av jedaj79 » 2008-01-28 22:34

Det var så lite så!!!
Åker nu på måndag den 4 februari och kommer stann 6 månader!!!
Det skall verkligen bli jätte härligt att komma dit igen...
Älskar verkligen det landet...
8)

Blondi

Hej Hej!

Inlägg av Blondi » 2008-01-29 10:29

Har en fråga till er som stannar längre i landet..

hur klarar ni er där nere, jobbar ni själva, eller har du/ni träffat nån som jobbar så ni klarar er på det?
Hyr ni lägenhet och vart i så fall...???
Hur fixar man det med det man har här hemma?

Vi är två tjejer som själva har varsin grabb där nere och trivs jättebra med dom och landet, men avståndet är ju grymt asså... Känner därför att en vistelse en lite längre tid i landet inte hade vart fel...
Har precis kommit hem ifrån Puerto Plata och visst är det grymt att komma tillbaka till Sweden igen då...
Ska ner i Juni igen men när man har hjärtat på andra sidan atlanten går tiden så sakta...nån som känner som oss???

Kramar

jedaj79

Inlägg av jedaj79 » 2008-01-29 11:55

Hej Blondi!
Att få jobb där nere brukar inte vara så svårt men det är absolut inget som gör en rik... Skall du jobba där nere är det det bästa om ni båda jobbar, annars kommer ni inte kunna unna er mycket...
De flesta jobben som är lättast att få är inom barerna, speciellt i Cabarete.

Själv så läser jag en kurs på högskolan på distans, så jag kommer få csn under min vistelse där nere...
Att hitta någonstans att bo är inte speciellt svårt, men det är tyvärr inte så billigt... Kan tänka mig att det kostar minimum 6000 pesos/mån. Oftast är det bäst om till ex. pojkvännen fixar boendet för ofta begär dem mer i hyra när de ser att det är en västlänning.
Standarden kan variera stort och vill man ha det fint så får man räkna med att betala en hel del.

Här hemma har jag fixat så att min lägenhet är uthyrd i andra hand... sen får mamma hjälpa mig med all post och kolla mina räkningar mm.
Det ligger en hel del bakom resan men det är helt klart värt det!!!

Kul att ni skall ner igen. Hör gärna av er, alltid kul att träffa andra landsmän... Jag kommer vara nere till mitten av augusti...

8)

Skriv svar