hotell tropical clubs casa laguna and beach club i cabarete

Skriv svar
AnnaK
Flitig
Flitig

hotell tropical clubs casa laguna and beach club i cabarete

Inlägg av AnnaK » 2007-12-17 23:01

Hej!

Vi åker till DR i början av året.

Är det någon som har bott på hotell tropical clubs casa laguna and beach club i cabarete? Vad tyckte ni om det och hur var maten?

Tack på förhand för svar,
från mig som gärna vill veta vad jag kan förvänta mig

AnnaK
Flitig
Flitig

Inlägg av AnnaK » 2008-01-25 20:33

Ok, nu är vi hemma och eftersom det inte var någon som svarade, så tänkte jag berätta lite själv.

För det första. Rummen är helt ok, om du inte hamnar i ett av deras extra rum ( vi gjorde det första natten, då det hade blivit något fel i kommunikationen mellan Apollo och hotellet). Dessa rum är verkligen inte ens 1-stjärna och många av dem som åkte ospeciferat hamnade i dessa. De ordinarierummen är dock värda sina tre stjärnor (vi hamnade där efter den första natten).

Maten är ok, men det är lite långtråkigt i längden. Det finns tre restauranger att välja på, en dominikansk, en italiensk (pizza och pasta) och en mexikansk (samma buffé i stortsett varje kväll). Det är ganska dyrt att äta ute i Cabarete, så det lönar sig definitivt att ha all inclusive.

Hotellet är prisvärt och personalen snålar inte med drinkarna, vilket jag har varit med om på andra all inclusive.

Hoppas att det här är till hjälp för någon!

Fingalsson

Funderar

Inlägg av Fingalsson » 2008-05-30 15:13

Hur är själva området? Är det värt att åka dit?

AnnaK
Flitig
Flitig

Inlägg av AnnaK » 2008-06-02 22:31

Hej!

Det är givetvis en smak sak och det beror på vad man jämför med.

Vad vi tyckte var på minus sidan var att det var stora vågor nästan jämt i Cabarete och att det fanns ganska lite att göra och shoppa.

Däremot kunde man komma till fantastiska stränder utan en enda turist eller något hotell.

Vi tycker att det är roligt att ha varit på DR, men kommer nog att välja något annat nästa gång.

Mvh
Anna

marianne1

Inlägg av marianne1 » 2008-06-20 21:10

jahaja ni råkade ut för samma sak som vi gjorde när vi åkte med Apollo till cabarete för 3 år sedan.
Vi bodde på Azzurro Club Cabarete och fick precis som ni på Tropical casa dom sämsta rummen på hela hotellet. Det var så eländigt och vätte mot en mur. Inte vatten värd (om det funnits något :shock: ) Efter två dagar fick vi bytt till ett riktigt bra rum i en annan byggnad och resten av semestern var kanon. Tyvärr för dom som åkte ospec så fick dom rum i byggnaden som var så risig. At Apollo inte lär!!!!!
Inte någon hjälp fick vi av reseledarna. Jag fick stå och visa mig i receptionen i 2 dagar innan vi fick vad vi betalat för ; rum i Rätt byggnad med poolutsikt. Apollo fick betala oss 6000 kronor i ersättning när vi kom hem :D
Nu har vi bookat en ny resa till DR för vi gillade stället jättemycket annars.
Denna gången går resan till Bahia de Samana och Las Galeras till påsk.
Dock inte med Apollo utan med Star Tour (Fritidsresor) från Oslo.
Låååångt kvar bara :(
/Marianne 8)

Skriv svar