Vad finns att köpa där nere???

Skriv svar
marri

Vad finns att köpa där nere???

Inlägg av marri » 2008-02-16 18:39

Vi åker om drygt 2 veckor på semester till DK, nu undrar vi lite vad det finns att köpa där nere....eller måste vi köpa allt färdigt och klar här hemma? sk. foppa skor finns dom där nere? Vad finns i klädväg, shorts, badbrallor, t-shirts, m.m till både vuxna och barn?, solskyddsmedel?, solglasögon? finns det att köpa barnvagn där nere? blöjor eller är det sådant man vill ha ifrån Sverige? vad är prisläget på detta? lönar det sig att vänta och handla sånt där nere istället för att släpa med sig så otroligt mycket packning...?
Tacksam för svar. Vi är 6 personer som åker varav 4 barn, då vill vi ha det så smärt och ledigt vad det gäller packning.

Jessisa123

Re: Vad finns att köpa där nere???

Inlägg av Jessisa123 » 2008-02-16 20:37

marri skrev:Vi åker om drygt 2 veckor på semester till DK, nu undrar vi lite vad det finns att köpa där nere....eller måste vi köpa allt färdigt och klar här hemma? sk. foppa skor finns dom där nere? Vad finns i klädväg, shorts, badbrallor, t-shirts, m.m till både vuxna och barn?, solskyddsmedel?, solglasögon? finns det att köpa barnvagn där nere? blöjor eller är det sådant man vill ha ifrån Sverige? vad är prisläget på detta? lönar det sig att vänta och handla sånt där nere istället för att släpa med sig så otroligt mycket packning...?
Tacksam för svar. Vi är 6 personer som åker varav 4 barn, då vill vi ha det så smärt och ledigt vad det gäller packning.
HeJ
Vi har varit på DR 3 ggr har inte hittat något att köpa :( . Ta med hemifrån. Det ända som finns är cigarrer och rom.

lorilar
Flitig
Flitig

Inlägg av lorilar » 2008-02-17 11:13

Jessisa123 skrev:
marri skrev:Vi åker om drygt 2 veckor på semester till DK, nu undrar vi lite vad det finns att köpa där nere....eller måste vi köpa allt färdigt och klar här hemma? sk. foppa skor finns dom där nere? Vad finns i klädväg, shorts, badbrallor, t-shirts, m.m till både vuxna och barn?, solskyddsmedel?, solglasögon? finns det att köpa barnvagn där nere? blöjor eller är det sådant man vill ha ifrån Sverige? vad är prisläget på detta? lönar det sig att vänta och handla sånt där nere istället för att släpa med sig så otroligt mycket packning...?
HeJ
Vi har varit på DR 3 ggr har inte hittat något att köpa :( . Ta med hemifrån. Det ända som finns är cigarrer och rom.
Vad underligt att du inte har hittat något att köpa !!!???
Jag har varit i DR ett antal ggr och kommer alltid hem med kläder både till mig min man och brorsbarnen :)
Finns både fina smycken och massa fina saker att handla där nere.
Sist så köpte jag jeans , finbyxor ,kjolar .T-shirt och en massa andra snygga kläder. Och skor !!!
Några tavlor blev det oxå :wink:

Till trådskaparen ! Solskyddskrämer finns det gott om och billigare en i sverige , Blöjer tror jag nog att det finns ! Fins ju barn där nere oxå :wink:
så som dollaren är nu så är det billigare där nere .
Barnvagnar vet jag inte för det är inget jag har behövt .
Men allt annat finns däre nere , Vet ej var någonstans ni ska bo. Men ett gått råd är att fråga i receptionen på hotellet.

Jag ska själv ner i april och stannar en månad :D
Hoppas ni får en skön semester

Helena
Flitig
Flitig

Inlägg av Helena » 2008-02-17 12:03

Hej!

Det finns massor att köpa på DR. Vi har alltid fullt när vi åker hem.
Barnvagn finns att köpa i Puerto Plata i de större varuhusen typ Casa Nelson.
Blöjor finns det också. Kläder och skor är relativt billigt. Om de har just foppa tofflor vet jag inte, men de har gott om flip- flop, i olika mönster och kvalitet dessutom mycket billigt.
Dessutom har de flesta hotell tvättservice, och det kostar nästan inget att få det tvättat och struket.

Solskyddsmedel skulle jag rekomendera att ni köper hemma. Ska man ha typ Niveas solkräm för barn, är det dyrare än här hemma, och flaskorna är mindre. Vill man ha udda märken kan det vara billigare.

MVH Helena

marri

Inlägg av marri » 2008-02-17 17:26

lorilar skrev:
Jessisa123 skrev:
HeJ
Vad underligt att du inte har hittat något att köpa !!!???
Jag har varit i DR ett antal ggr och kommer alltid hem med kläder både till mig min man och brorsbarnen :)
Finns både fina smycken och massa fina saker att handla där nere.
Sist så köpte jag jeans , finbyxor ,kjolar .T-shirt och en massa andra snygga kläder. Och skor !!!
Några tavlor blev det oxå :wink:

Till trådskaparen ! Solskyddskrämer finns det gott om och billigare en i sverige , Blöjer tror jag nog att det finns ! Fins ju barn där nere oxå :wink:
så som dollaren är nu så är det billigare där nere .
Barnvagnar vet jag inte för det är inget jag har behövt .
Men allt annat finns däre nere , Vet ej var någonstans ni ska bo. Men ett gått råd är att fråga i receptionen på hotellet.

Jag ska själv ner i april och stannar en månad :D
Hoppas ni får en skön semester

marri

Inlägg av marri » 2008-02-17 17:35

Tack för all svar!
Vi har handlat solskydd här hemma,men det lär ju gå en hel del när vi är 6 st.Har hört att solskydd å blöjer är dyrare där nere.
Så skönt att få sina kläder tvättade,helst när man har små barn :)
Vi kommer att bo på Paradise Beach Resort & ***otillåten reklam*** hotell...
Så skönt med sol å bad 8) nu är det inte länge kvar.. :D
Mvh Maria

lorilar
Flitig
Flitig

Inlägg av lorilar » 2008-02-17 20:00

marri skrev:Tack för all svar!
Vi har handlat solskydd här hemma,men det lär ju gå en hel del när vi är 6 st.Har hört att solskydd å blöjer är dyrare där nere.
Så skönt att få sina kläder tvättade,helst när man har små barn :)
Vi kommer att bo på Paradise Beach Resort & ***otillåten reklam*** hotell...
Så skönt med sol å bad 8) nu är det inte länge kvar.. :D
Mvh Maria
Vad kul att ni ska bo på paradise! Det är mitt favorit hotell bor alltid där när jag är nere :D Har goda vnner som vill att jag ska bo hos dom ,men jag lämnar inte mitt paradis :wink:
Hoppas ni får en underbar semester

SWeeT_PeTe

Inlägg av SWeeT_PeTe » 2008-02-25 11:37

hallå hallå har precis kommit hem från DR 21 februari, bodde på Paradise Beach Resort & ***otillåten reklam*** hotell och det var super bra hotell tycker jag kanske lite slitet på rummen, men vem ska sitta där!!! väldigt rent och fint på hotellet och superbra mat, har blivit väldigt bortskämd där nere.

när det gäller att handla saker där så var det väldigt billigt med t-shirts ca 300 pesos det blir ca 60 kr. det finns ett köpcenter ca 500 m bort som är bra. men ska man hitta mycket fina kläder så blir det att ta en taxi från hotellet och åka in till puerta plata centrum och det kostar ca 20 dollar då väntar taxin tills ni är klara för att åka till nästa butik, och betala han när ni kommit tillbaka till hotellet. Jimendez heter en bra klädbutik.

utflykterna kan jag rekomendera starkt, tex hästridning var väldigt trevligt till och med för mig som aldrig har settat på en häst förut så var det inget problem.

lorilar
Flitig
Flitig

Inlägg av lorilar » 2008-03-06 10:22

SWeeT_PeTe skrev:hallå hallå har precis kommit hem från DR 21 februari, bodde på Paradise Beach Resort & ***otillåten reklam*** hotell och det var super bra hotell tycker jag kanske lite slitet på rummen, men vem ska sitta där!!! väldigt rent och fint på hotellet och superbra mat, har blivit väldigt bortskämd där nere.

när det gäller att handla saker där så var det väldigt billigt med t-shirts ca 300 pesos det blir ca 60 kr. det finns ett köpcenter ca 500 m bort som är bra. men ska man hitta mycket fina kläder så blir det att ta en taxi från hotellet och åka in till puerta plata centrum och det kostar ca 20 dollar då väntar taxin tills ni är klara för att åka till nästa butik, och betala han när ni kommit tillbaka till hotellet. Jimendez heter en bra klädbutik.

utflykterna kan jag rekomendera starkt, tex hästridning var väldigt trevligt till och med för mig som aldrig har settat på en häst förut så var det inget problem.

Var red du någonstans ?? Jag bara längtar tills vi ska ner nu den sista !!!!

Lorilar

SWeeT_PeTe

Inlägg av SWeeT_PeTe » 2008-03-06 10:59

det finns en lista med olika ytflykter som apollo håller i på hotellet.

lorilar
Flitig
Flitig

Inlägg av lorilar » 2008-03-06 11:10

SWeeT_PeTe skrev:det finns en lista med olika ytflykter som apollo håller i på hotellet.
att jag undrade var bara för jag har en mycket god vän i puerto plata som har en rid ranch där nere :wink:

Första gången jag var i DR så åkte jag med charter bolag , Var på en av deras utflykter , Men kom på att för dom pengarna kan man ha roligare på egen hand där nere :)

Lorilar

Dyyk
Kontakt:

Inlägg av Dyyk » 2008-03-10 18:45

Min erfarenhet är att dessa utflykter som hotellen erbjuder går att köpa på egen hand av företagen som anordnar utflykterna. Då kan man också pruta på priserna och få kanske rentav 50% rabatt jämfört med apollos/fritidsresors priser.

Skriv svar