hur det funkar att resa med småbarn till DR

Skriv svar
scarlet

hur det funkar att resa med småbarn till DR

Inlägg av scarlet » 2008-07-10 01:02

Hej!
Jag och min sambo funderar på att åka all inclusive till DR i början av november. Vi har en liten kille som kommer vara ett år då och jag undrar hur det funkar att resa med småbarn till DR. Hur är det t ex med barnmat på all inclusive? Har läst en del andra inlägg och sett att blöjor finns att köpa men finns det barnmat att köpa om det skulle behövas? Antar att det är bäst att ta med sig gröt och välling från Sverige men jag menar mat- och fruktpureer... :?: Jättetacksam för svar!

Helena
Flitig
Flitig

Inlägg av Helena » 2008-07-10 16:38

Hej!

Där vi bor när vi är på DR, finns ingen specifik barnmat.
Man kan ju dela/mosa ner den mesta maten, för det finns för det mesta både potatis, potatismos, pasta och ris.
På GOM där vi brukar bo har de gott om kött, fisk, hamburgare, köttfärsås m.m.
Maten är god och vällagad, men inte starkt kryddad.
Så maten behöver du nog inte oroa dig för.
Vi har själv ett barnbarn på 1 år, och skulle inte tveka en sekund, på att ta med henne.

I de flesta supermercados finns det dessutom barnmat på burk, men jag tvivlar på att det smakar som våra barnmat.

MVH Helena

rubio
Flitig
Flitig
Kontakt:

Inlägg av rubio » 2008-07-12 04:37

klart att det finns barnmat..både på turistorter och i städer...Och den är lika bra som här då det är stora välkända tillverkare. Vad som inte finns är välling om barnet fortfarande använder det så den kan vara bra att ta med.. blöjor finns både pampers och huggies som är de bästa två sorterna...priset är lite dyrare en hemma...och visst , om man ska umgås med dominikanska familjer så kan man använda den vanliga maten som yuca, platanos och kött kyckling fisk om man mosar den ordentligt...och massor av frukt... glöm inte alvedon i suppar!
jag har åkt själv med en 10 månaders kille och vi har åkt flera gånger med hela familjen på tre små barn...och kom ihåg att på små barn runt ett år gäller inte solskyddskrämer utan tunna men vältäckande kläder och skugga.
mvh,
Patrick

Skriv svar