shoping Carabela bech resort

Skriv svar
The Tourist

shoping Carabela bech resort

Inlägg av The Tourist » 2008-07-16 12:14

Hej alla glada. Ska till dr och carabela beach resort i september. Vore jättetacksam för alla uppgifter som går att få angående hotellet stade brevid, shopping m.m skall dit med min sambos familj och vår 2 åriga son. som sagt alla svar uppskattas otroligt mycket! :lol:

Sofia

Inlägg av Sofia » 2008-08-02 11:16

Hej

Du menar alltså Carabela i Punta Cana?
Däör var jag förra året i mars. Just där finns det väl inte så mycket. Det finns souveniraffärer på stranden som är jättetrevilga (där hängde jag hela semestern=), de på högra sidan från hotellet sett är bäst(om ni träffar några försäljare som heter Eddy, Alberto eller Mingu så kan ni hälsa från Sofia från Finland =)

Annars är det väl mest bara hotell just där, men det lär ska finnas ett shopping center i närheten, det gick nog en buss dit, men vi var aldrig dit. Sen har de en massa roliga utflykter som man kan boka på hotellet, dock var de lite dyra tycker jag. Just där på turistinfon på hotellet var de jätte servicemined så de kan nog tipsa omd et mesta.

Annars kan jag rekomendera baren La Sirenita som ligger på stranden precis utanför Carabelas inhägnade strandområde. Där kan man dricka Presidente (öl) och Brugal (rom) och lyssna och dansa till den underbara lokala musikstilen bachata och umgås med lokalbefolkningen.
Fast det kanske inte är så passligt om ni reser med barn förståss...

Hotellet var annars trevligt, men kanske inte jättefint..Men helt ok. Buffen var inte så bra så ajg rekomenderar att boka bord på någon av restaurangerna. Det är ju gratis eftersom det är all inclusive men man måste boka annars bokar alla tyska penionärer upp hela restaurangen =P
Missa heller inte hamburger/pizza/glass baren på stranden, jag upptäckte den inte förrän de sista dagarna. kan nog vara uppskattat när ni har barn med er.

The Tourist

Inlägg av The Tourist » 2008-08-02 12:43

Japp de va de hotellet jag menade! Tack för svaret som sagt så är det väldigt uppskattat att få veta allt som finns att veta.

Skriv svar