Rapport från Bahia Pricipe San Juan

Skriv svar
WillyW

Rapport från Bahia Pricipe San Juan

Inlägg av WillyW » 2008-12-23 17:50

Hej!

Så är vi hemma igen. Åkte 20081204 hem 20081218

Rapport:

Vi flög med Fritidsresor.
Premium class så flygresan var inte så dryg, jag kan rekommendera det, man slipper vänta på något, mer plats och allt fritt mm.
Bussresan på 2 timmar jag fasat över var istället intressant, typ sight seeing tour utan guide (för det var där ingen). Vi blev överlämnade vi flygplatsen och mottagna av en ny, Junior hette han och kunde engelska bra.

Hotellet fint, maten helt OK men för lite kryddor (men det kunde man fixa själv). Hotellet är mycket "långsträckt" så gillar man inte att gå mycket så se till och få ett rum nära centrum av hotellet. Då får man dock stå ut med mer oljud, inte för det var nått "stök" alls. Men shower och liknande.

Vi hamnade långt ut till höger och tänkte det verkade bra. Rummet ett stenkast från stranden helt underbart! Airkondition funkade hela tiden utom en gång, jag ringde och en underbar liten fabror som inte kunde ett ord engelska kom inom 30 minuter. Fantastiskt att försöka förklara tekniska termer med armar och mimik :lol: Men han fixade den på 30 minuter.

MEN... att promenera till frukost 10-15 minuter i 30 graders värme i skuggan (men man gick i solen) bara för att komma på man glömt något (vilket hände några gånger) var drygt. 8)

Människorna som jobbade på Bahia Principe San Juan var helt underbara utan undantag. Vi gav dricks till städerskan var dag på kudden 100 pesos som är ca 25 kr. Som belöning visste hon inte vad för figurer hon skulle göra med handuken utan började strö blommor över rummet :D
Kan verka mycket i dricks men jag har förstått att dessa underbara människor inte har mycket lön. Samma till minibar killen som till sist var som en vän. Om man träffade honom så bara frågade han vad man ville ha. "2 water? 3 water? Beer? Han fyllde minibaren tills det inte gick i mer sedan började han ställa på bordet tills jag fick stopp på honom :lol:

Stranden helt kanon! Glest mellan folket, härliga solstolar under palmparasoll om man vill (ville jag) eller ute i solen (som frugan). Vattnet varmt och om det inte blåste kunde man snorkla med viss behållning redan där. Vi hade röd flagg (inte bada) 3 dagar av 14. Men då finns det poolen som är rejält tilltagen och med poolbar (jippi) :D

Regnskurar då och då (inte småskvättar här utan öppen himmel), inte alla dagar, men ibland gick i alla fall jag ut i regnet bara för och få svalka. Skurarna varade allt från 1 minut till 1 timme så inga problem. Varmt var det, det flesta dagar runt 30 grader på dagen och inte mycket svalare på kvällen. Vi la oss tidigt men jag var uppe tidigt på morgonen, innan gryning ibland och då var det riktigt behagligt ( i mina mått).

Allt som allt en fantastisk upplevelse, lite för varmt för min smak men inte för min fru som tycke det var perfekt. Mycket promenad om man hamnar långt ut på "flanken". Men jag gick ner flera kilo av detta så kontentan är positiv :)
Rekommenderas!

EDIT: Tänkt på att skydda er mot insekter på stranden! Jag såg nästan ut som om jag hade vattenkoppor när vi kom hem! Frugan hade skyddat sig med spray och hade 90 % färre bett. Jag hade bara ett par som kliade så det var faktiskt inte så farligt i alla fall, utom att man såg konstig ut :lol:

Dyyk
Kontakt:

Inlägg av Dyyk » 2009-01-17 18:44

Låter hur skönt som helst.
Gjorde ni nåt annat? Utflykter o sånt?

Du har inga härliga bilder att bjuda på? ;)

WillyW

Inlägg av WillyW » 2009-02-06 18:36

Några bilder då äntligen :)

Först från hotelområdet, det var väldigt lummigt på många ställen
Bild

En bild från stora poolen en dag med röd flagg, inte proppfullt i alla fall.
Bild

Ingen trängsel på stranden heller!
Bild[/img]

Skriv svar