Behöver tips och råd!

Post Reply
Sterrre

Behöver tips och råd!

Post by Sterrre » 2010-06-23 21:26

Hej alla glada!

Jag och sambon tänker åka till malaysia i Mras 2011, och planerar att stanna ca: 3 veckor.. Och till detta behöver vi en massa tips och råd från alla er som varit där... Vi har varit i thailand mycket men vi nu testa något nytt... Känns som precis alla säger olika om väder och regnperioder, så det bryr vi oss inte om..

Vi hade tänkt att börja och avsluta med några dagar i KL, för att sedan ta oss vidare till nordöstsidan och sedan Borneo...

1. Hur är det med inrikesflyg? Lika enkelt och billigt som i thailand? Behöver boka innan osv?

2. Vi hade ev planer att besöka Perhentian Island och Redang Island, ligger det flygplats på Perhentian? Eller hur tar man sig dit? Hur lång flygtid från KL?

3. Hur lång tid och kostnad för att åka över till borneo?

4. Tänkte boka hotell i KL innan, men sedan boka resten av hotellen på plats? Bra drag? Eller boka innan?

5. Vart på borneo är bäst? Vill uppleva Naturen och en massa djur, men gärna bo vid en shysst strand!

6. Åka på utflykter på borneo? Lätt att boka från hotell/resebyrås? Som Thailand?

Annan bra och byttig info är såklart välkommet!

Tack på förhand!

Mvh Stefan

dhia

Post by dhia » 2010-09-20 23:20

jag är tacksam om någon kan svara på dem här frågor som Sterre har skrivit, Jag ska resa den 11 okt i år.
Tack i för hand

sbaz2836

Post by sbaz2836 » 2015-05-20 09:00

Jag och sambon tänker åka till malaysia i Mras 2011, och planerar att stanna ca: 3 veckor.. Och till detta behöver vi en massa tips och råd från alla er som varit där... Vi har varit i thailand mycket men vi nu testa något nytt... Känns som precis alla säger olika om väder och regnperioder, så det bryr vi oss inte om..

Post Reply