Resa med DeTur

Packning, vaccin, försäkring...
Skriv svar
vilas
Resa med DeTur

Inlägg av vilas » 2007-08-09 20:29

Hej därute i mediavärlden.
Var i Turkiet i mitten av juni, där vi på transferbussen råkade ut för en otrevlig händelse,n medresane var bra berusad och tjatade hela tiden med en liten pojke som reste med sin mor och mormor, när så guiden skulle säja något, typ information eller liknande, så bad vi personen i fråga att vara lite tystare, detta skedde vid ett flertal tillfällen, men inte då han bara fortsatte och "tjata". När en i vårt sällskap återigjen bad honom at vara lite tystare kom han med en massa okvädningsord som "inte be mig hålla kjäft, om jag var så ful som du skulle jag ha supit dygnet runt" detta säger han till en dam som är i 60-åren. När så en av oss reser sig upp och talar om för honom att så säger man inte till en vuxen kvinna, svarar han med att slå till sistnämde person så att glasögonen går i sönder och han anser att han behöver uppsöka läkare, ett styggt sår på ögonbrynet blev resultatet och det blödde kanska bra.
Guiden som var med på bussen gjorde INGENTING för att detta inte skulle ske, och när vi kom till hotellet hände det fortfarande inte någonting.
Efter några dagar på resmålet frågade vi guiden om allt var OK ovh fick till svar att han/hon inte visste.
Men när vi skulle fara hem så kom dom och sa att vi var skyldiga för läkerbesöket detta fastän vi hadde reseförsäkring.
Vi lämnade in en klaga till DeTur på deras uppföljning och reaksion i detta ärende och har i dag ännu inte fått något svar,
DÄRFÖR VILL JAG PÅ DETTA VISET REKOMMENDERA ALLA SOM SKALL RESA MED DETUR, OMVÄRDERA ERT RESESÄLLSKAP, OM MÖJLIGT BYT TILL NÅGOT SOM ÄR SERIÖSA FÖR DET ANSER JAG INTE DETUR ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gäst

Inlägg av Gäst » 2008-01-06 04:56

det beror nog på vem man frågar. Jag har rest med detur i 2 år, 2 gånger varje sommar till turkiet, marmaris och har aldrig stött på npgra problem med personalen på plats. och tro mig när jag säger att jag har behövt deras hjälp. de var så hjälpsamma de 2 gånger jag verkligen behövde hjälp så att kalla dem oseriös är det sista jag skulle göra. vad gäller försäkringar, man ska spara kvitton och ta kontakt med sitt försäkringsbolag i hemlandet för att få tillbaka pengar från försäkringen, så funkar det här!
detur är bra och prisvärda! bra, utbildad personal, bra sista minuten hotell-turkiet har ju inte samma standard dom hemma så utgår man från det blir man faktiskt ganska chockad när man får sina hotell som ospecifread kund!

Skriv svar