Varning för Randböldal camping!

Köpenhamn, Legoland, Bornholm...
Post Reply
Anneli

Varning för Randböldal camping!

Post by Anneli » 2007-07-10 12:59

Var i Danmark några dagar, bl a på Legoland, och bodde på Randböldal camping någon mil utanför Billund. Känner att det är på sin plats med en liten varning för den campingen, som bland annat säljs i paket av Stena Line.

Vi bodde i en stuga för fyra personer, utan wc/bad. När man öppnade dörren slog stanken av gammalt mögel emot oss. Paret i grannstugan sa likadant. Våra sängkläder tog sån lukt av möglet (som antagligen fanns i täcken och madrasser) att den inte gick ur efter två tvättar när vi väl kom hem. Det var bara att slänga hela rasket.

Kylskåpet i stugan fungerade inte heller, men de lovade att fixa det efter att vi sagt till i receptionen. Det gjorde de inte, så alla våra kylvaror blev förstörda.

Mitt på campingen ligger vad de själva kallar "5.000 kvm friluftsbad med 65 m vattenrutschkana". En fantastisk beskrivning av en lerpöl med sunkigt vatten och en närmast fallfärdig rutschkana. På campingens lekplats leker barnen verkligen på egen risk. Under den korta tid vi var där rasade delar av en gungställning, det var ytterst nära att ett stort metallrör träffade en liten kille. Överhuvudtaget tycks de ha glömt allt vad säkerhet heter och det är ju lite lurigt när det handlar om små barn...

Toaletterna var oerhört skitiga. Ska man säga något positivt så är det väl läget, en mil från Legoland. Och duscharna, som var rymliga och varmvatten ingick, så man slapp stå och krångla med mynt.

Nej, Randböldal är inget ställe vi åker tillbaka till. Lägg till några kronor och bo på ett trevligare ställe, det är det värt!

hege

Post by hege » 2007-07-21 11:56

Japp!! Ska lägga de på minnet!

Johansson

Post by Johansson » 2008-06-14 21:34

Hej
Är just hemkommen från Randböldals Camping och Legoland och känner att det är läge att ge en annan bild av campingen än vad du gav. Vi bodde i en 6-bäddsstuga med WC/dusch och den var helt okej. Den var inte rökfri så den luktade lite men det fungerade bra ändå. Fräscht och fint.

Vad gäller rutschkanan hade barnen jättekul, hala badbyxor, eller som någon hade, en badring att åka på krävs, då den som många andra rutschbanor var sträv. Rutschkanan kommer ner i en sjö, absolut inte sämre än vilken insjö som helst.

Lekplatsen var anpassad för barnen från 5 år och uppåt, kul att det finns sådana lekplatser också. Mindre barn hade också kul men vuxen tillsyn är att rekommendera.

Avståndet till Legoland är verkligen perfekt! Anser att campingen är helt godkänd, blev skrämd inför resan när jag läste ditt inlägg varför jag vill mildra kritiken.

Ett tips är att åka in till Fredricia där de hade en jättefin lekplats att tillbringa många timmar på...
/Agneta

johansvensson

Post by johansvensson » 2010-03-21 16:55

Vi bodde här senast vi var i Danmark och kan också intyga att det är ett helt okej ställe att bo på.

hhedning

måste haft otur

Post by hhedning » 2015-07-06 17:30

:?: har bott där själv en gång i tiden, ok det var i slutet på 80-talet
Mitt minne från den vistelsen kan jag i och för sig inte ge något betyg vad det gäller stugor lukt eller kylskåp, bodde i hembygd husbil ! men har inget klagomål.

Post Reply