Norwegian bara problem!

Diskutera flygbolag, lågprisflyg, flygplatser...
Skriv svar
LES

Norwegian bara problem!

Inlägg av LES » 2017-06-28 11:21

Jag flyger mycket och har gjort så i 30 år. Hade en gång i tiden Guldkort på 5 bolag! Jag kan flyg och flygplatser. När vi reste Norwegian från Thailand för några år sedan så gick planet sönder och vi blev då ombokade till ett annat flyg som var en inhyrd DC10, ett gammalt dåligt plan och med mycket dålig service och sittplats, bl.a. maten räckte inte till alla! Försenade kom vi till Stockholm och anslutningsflyget vi blev ombokade på gick 6 timmars senare! Det otroliga var att under tiden gick där 2 Norwegian till samma stad men där fick vi inte resa med utan måste snällt vänta i 6 timmar!
Till Malaga har vi åkt många ggr och ofta är det 2 timmars sent ner och ofta är det 2 timmar sent hem.
Åkte till Paris i år som gick bra ner, endast 30 min sen men när vi skulle hem och satt i hyrbilen på väg till flygplatsen fick vi ett sms att planet var inställt! Det enda nummer man skulle ringa till var ett Norskt nummer där man var i kö i 20 minuter, ingen email eller annat man kunde använda. Gissar att samtalet kostade 3-400 kronor. När jag kom fram och fick prata med någon så rekommenderade dom att vi kunde flyga till Stockholm dagen efter, vänta 7 timmar i Stockholm och sen resa hem??? Vet att det går flyg varje timme till min reseort från Stockholm! Denna resa skulle då ta 12 timmar plus dagen efter dvs totalt 24 timmars resa. Tackade nej till den otroligt dumma resa! Vi fick köra och lämna in bilen på Orly, ta en buss till CDG (1 timme) då det inte fanns några plan på Orly som gick till Skandinavien, sen boka med SAS för att komma hem. Kostnad inklusive resa, buss, telefonsamtal, internet, etc för 2 personer 10 000:-. Gillar jag Norwegian, NEJ och jag försöker undvika dem så mycket det går men ibland har man inget val....Kompensationen dom har erbjudit är under dispyt.

Baraka69

Re: Norwegian bara problem!

Inlägg av Baraka69 » 2019-07-08 22:52

Jag visste inte vad jag skulle göra i flygningen. Och han tog bara en bärbar dator med honom och hittade ett tillägg som https://oppna.info/extension/cst, helt enkelt lägga till det på hans Celsys. Och på det sättet var jag helt enkelt engagerad i att redigera och klistra in videor från mina resor, och tillägget bidrog till att förbättra videokvaliteten och gav mig ytterligare funktioner.

Skriv svar