Tidsfördriv på planet?

Diskutera flygbolag, lågprisflyg, flygplatser...
Skriv svar
bekka

Tidsfördriv på planet?

Inlägg av bekka » 2009-11-25 21:28

Jaa, vad gör man egentligen när man har alldeles för lång tid kvar av den 11 timmar långa flygningen, och man bara vill komma fram så fort som möjligt? Ska självklart ta med mig en bok, sen kan man ju alltid spendera tiden med att sova (om det är möjligt). Men jag är rastlös och behöver MER tips.

Vad är era bästa tips för att döda tiden?

bekka

Inlägg av bekka » 2009-11-27 17:07

*puff*

Ritva
Bofast
Bofast

Inlägg av Ritva » 2009-11-27 21:16

Hmmm... Jag är inte en rastlös person och behöver inga aktiviteter på planet utom läsa, sova och fantisera. Men jag kan ge följande förslag;

Lösa korsord eller sudoku, lyssna på mp3/ipod (ljudbok, musik), skriva dagbok, spela patiens, eller fråga om personen bredvid skulle vilja spela kort eller luffarschack, titta på egen film på en laptop. Be om att få barnpåsen, där brukar det finnas en massa småpyssel! Tyvärr får man inte längre ta med stickning eller virkning till planet, de anses som potentiella mordvapen..... Promenera på gångarna, gör små gymparörelser (särskilt benen och fötterna!), stretcha.

Annars kan man ju fundera på mycket:
Gissa hur mycket de andra har betalat för biljetten, läsa framförvarande passagerares tidning över dennes axel, fantisera att en ängel eller demon sitter på vingen, titta på en karta och försöka gissa var planet befinner sig, kolla när folk snarkar eller dräglar i sömnen, studera folk i toakön, fantisera varför just de där två reser tillsammans. Sist men inte minst: Skicka telepatiska tröstande ord till barn som gråter.

Skriv svar